זוגיות ושלום בית

למה בעלי לא מקשיב לי?!

בני הזוג יוצרים תקשורת טובה במהלך הפגישות שלפני הנישואין, אך לאחר הנישואין המצב משתנה: הבעל כבר אינו זקק לשיחה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אני אישה נשואה כשנתיים. אני מרגישה, בפרט בשנה האחרונה, שאין לבעלי תקשורת טובה איתי. הוא לא מדבר איתי מספיק, וגם בזמן שהוא מדבר איתי, המשפטים הם קצרים: כן, לא, שחור, לבן. רציתי להדגיש שאני אישה חברותית מאוד, זורמת, ואוהבת חברה. התמיהה היא, שגם בעלי בפגישות אכן זרם והיה חברותי, עד שהרגשנו יחד שיש בינינו תקשורת טובה, והיום זה אינו כך. לא אל הנער הזה התפללתי. מה אני אמורה לעשות?

* * *

בשונה מהאישה, המדברת כדי ליצור קשר וחיבור עם בעלה, מה שמניע את הבעל לדבר הוא הצורך למסור מידע ולקבלו, או הצורך להרשים את מי שמאזין לו, כדי לשפר את תדמיתו בעיני אחרים. שהרי טבע הגבר להיות תכליתי ומעשי, הוא מדבר רק כשיש צורך ועניין, ולכן דיבור יתר של האישה מתסכל ומעצבן אותו.

אלא שהאישה לא תמיד יודעת שכך יצר הבורא את הגבר, ולכן היא חושבת בטעות שבעלה מתעלם ממנה, מזניח אותה ואפילו מזלזל בה וברגשותיה. עליה להבין שבעלה לא מבין עד כמה חשוב לה שהוא יקשיב לה וישוחח איתה.

ומה שבעלה הִרבה לדבר ואף האריך בשיחה עימה, זה קרה רק בתקופת הפגישות קודם נישואיהם. כי אחד המניעים לשיחות אלו הוא האינטרס האישי שיש לו מזה, והוא הצורך לשמור על הדינאמיקה ועל החיות של הפגישות, כדי להמשיך אותן. וכן מהסיבה שרצה הגבר למצוא חן בעיניה ולהרשים אותה.

אבל לאחר הנישואין המצב משתנה: ככל שהאישה מכירה אותו טוב יותר, כך פוחת הסיכוי ששיחה מרשימה שינהל איתה, תשפר את תדמיתו בעיניה, כי לאחר הנישואין האדם נבחן במעשיו ולא בדיבוריו. וכיוון שהוא מרגיש שמעשיו אינם מרוצים בעיני אשתו בזמן הנישואין, ומתוך כך ערכו ירד בעיניה, לכן אין בו הרצון לשוחח עמה, כי חושש שדבריו לא ירשימו אותה כבעבר.

על כן יש לאישה לעודד את בעלה להקשיב, בכך שבשעת השיחה תאמר לו: "אני מעריכה אותך", או "אני שמחה מאוד וזה עושה לי טוב שאתה מקשיב לי".

כי אם האישה תשדר לו שאינה מרוצה מהתקשורת שביניהם, זה לא יפתור את בעייתה. הוא אינו מבין די את נפשה ואת רגשותיה, ומה צרכיה האמיתיים, וכשרואה שאינה מרוצה מהזוגיות עמו, זה מתסכל אותו וגורם לו לסגירות יתר.

משום כך, במקום לדחות את שתיקתו, תעריך ותעצים האישה בכנות את הקשבתו, כאשר היא קיימת, הגם שהיא מועטת. לאט-לאט, עם הזמן, כשהוא ירגיש שהוא מוערך ורצוי, והוא זה שמעניק לאישה את החיבור בהקשבתו, אזי זה יתן לו דחף לדבר יותר כדי להרשים, לשמח ולכבד אותה, כפי שהרגישה את הטעם הטוב הזה במהלך הפגישות שלפני הנישואין.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com  

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה