חדשות בארץ

שוחד, מרמה והפרת אמונים: ח"כ ביטן יועמד לדין בכפוף לשימוע

סעיפי האישום זהים להמלצות המשטרה מאשתקד, לפיהן שורה של אנשי עסקים וקבלנים נהגו להעביר לביטן שוחד בהיקף של מאות אלפי שקלים במזומן, באמצעות חברו ומקורבו דאז, משה יוסף. בין השאר, ביטן נהג לקבל את הכספים ולהסוות אותם בחשבונות פיקטיביים. סנגורו טוען: "ההחלטות שקיבל בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים היו ענייניות והן התקבלו על בסיס שיקול דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד"

ביטן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ביטן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד יועמד לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים – כך הודיע היום (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לפי כתב החשדות, ביטן יועמד לדין בתשע פרשות שונות, במסגרתן קיבל שוחד בסכום הנאמד ב-992 אלף שקלים, זאת, בתמורה לקידום צרכיהם האישיים של אנשי עסקים וקבלנים, בעת שכיהן כסגן ראש עיריית ראשון לציון וכחבר כנסת, על פני ציר זמן של 5 שנים. המלצות המשטרה, שהוגשו במרץ, מייחסות לו אישום בשוחד ב-12 מקרים, אולם בפרקליטות הוחלט שלא להעמידו לדין על שלושת האחרים. השימוע של ביטן צפוי להיערך באמצע אפריל.

בנוסף לביטן, גם ארנון גלעדי, לשעבר המשנה לראש העיר תל אביב, יועמד לדין בכפוף לשימוע. גלעדי מואשם בלקיחת שוחד, יחד עם ביטן, בסכום של 385 אלף שקלים במהלך שנת 2011, בתמורה לסיוע מוניציפלי ליזם הנדל"ן דרור גלזר בהנפקת אישורים והיתרים לשלושה פרויקטי דיור עד 2017. לפי הפרקליטות, השניים הסוו את דמי השוחד בהפקדתם בחשבונות פיקטיביים. חלק מהמעשים אירעו כשביטן כבר היה יו"ר הקואליציה, כאשר נהג לשלוח את גלעדי, המעורה במפלגת הליכוד, לסייע לגלזר.

רונן גינזבורג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רונן גינזבורג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במסגרת ההליכים המשפטיים הודיעה הפרקליטות ל-19 חשודים נוספים בתיקים השונים על העמדתם לדין בכפוף לשימוע בעבירות של מתן שוחד, תיווך לשוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. כדי שלא לפגוע בקמפיין הליכוד, ביקש ביטן לעכב את מסירת חומרי החקירה לבאי כוחם של כלל החשודים עד לאחר הבחירות במרץ, וכעת הבקשה ממתינה להסכמתם.

סעיפי האישום זהים להמלצות המשטרה מאשתקד, לפיהן שורה של אנשי עסקים וקבלנים נהגו להעביר לביטן שוחד בהיקף של מאות אלפי שקלים במזומן, באמצעות חברו ומקורבו דאז, משה יוסף. בתמורה, ביטן היטיב עמם בקידום ענייניהם האישיים במגעים שקיים עם עיריית ראשון לציון, משרדי ממשלה ושאר גורמים וגופים רשמיים. עד המדינה בתיק הוא יוסף, שבתמורה לכך הובטח לו הקלה בכתב האישום ועונש מאסר מופחת, נוסף לסגירת התיקים נגד בני משפחתו שנחקרו אף הם במספר פרשות.

חקירת ביטן החלה בדצמבר 2017, בסיומה נקבע כי קיבל "שוחד במזומן בסכום שעולה כדי מאות אלפי שקלים, וכן הבטחה לקבלת דירות בעד פעולות הקשורות בתפקידו. בתמורה הפעיל ביטן את סמכותו, השפעתו, עוצמתו וקשריו על גורמים שונים... במטרה לקדם את ענייניהם של הגורמים העסקיים שבשירותם פעל ומהם לקח טובות הנאה". בהמלצות נכתב עוד כי מנכ"ל חברת דניה סיבוס, רונן גינזבורג, נתן לביטן וליוסף שוחד בסכום 430 אלף שקל בשנים 2015-2013, כאשר גם במקרה זה פעל לקידום צרכיהם מול עיריית ראשון לציון, כמו גם מול משרד התחבורה שקידם את  הקמת תחנת דלק במחלף עין הקורא על כביש 431 ומכרז הנוגע לכביש 38.

נתניהו וביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרקליטו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, מסר בתגובה: "ח"כ ביטן מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו כעובד ציבור. כל ההחלטות שקיבל בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים היו ענייניות והן התקבלו על בסיס שיקול דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד. לאחר שתיחשפנה הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו, יתפזר הערפל ותיחשף תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת מכתב החשדות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בתחילת החודש על מינויו של ביטן לתפקיד שר החקלאות, אולם כעבור ימים ספורים הודיע האחרון כי הוא מוותר על המינוי, וביקר את נתניהו על שעיכב, לטענתו, את מינויו. "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות – עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן", אמר.

תגיות:דוד ביטןכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה