חדשות בארץ

"צבא גמיש, חכם וקטלני": שר הביטחון אישר את התוכנית הרב-שנתית של צה"ל

לאחר ששר הביטחון נפתלי בנט אישר את תוכנית "תנופה", היא תובא לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני. בנט: "התוכנית מנצלת את היתרונות של מדינת ישראל ואת עוצמותיה, תוך הסתכלות מפוכחת על האתגרים והסיכונים, ובראשם האיום האיראני"

בנט וכוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט וכוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט אישר היום (ראשון) את התוכנית הרב-שנתית של צה"ל, שגובשה על ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. התוכנית, הזוכה לכינוי "תנופה", תובא לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני בישיבתו הבאה, ולאחר מכן תוצג בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

התכנית הוצגה לשר על ידי כוכבי וסגנו, אלוף אייל זמיר, ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אבולעפיה, ובכירים נוספים בצה"ל, וזאת בתום סדרת דיונים שעסקו בניתוח אתגרי העתיד של הצבא בעשור הקרוב. בהודעת משרד הביטחון נאמר, כי בנט נתן את אישורו לתוכנית בתום "סדרת מפגשי עומק" עם בכירי צה"ל ומערכת הביטחון.

בנט בירך את צה"ל ומפקדיו על "התהליך המעמיק" שבוצע, כהגדרתו. הוא הוסיף, כי בראייתו התוכנית מביאה עמה "בשורה משמעותית, שתאפשר להגדיל את היתרון של צה"ל על פני אויביו".

"תר"ש 'תנופה' נועדה לייצר צה"ל גמיש, חכם וקטלני יותר", הצהיר בנט. "ביסוד התוכנית עומד העיקרון של הכרעת האויב בצורה מהירה ועוצמתית, אל מול זירות רבות ומורכבות. התוכנית מנצלת את היתרונות של מדינת ישראל ואת עוצמותיה, תוך הסתכלות מפוכחת על האתגרים והסיכונים, ובראשם האיום האיראני. אנו לא נירתע, להיפך. נמשיך לפעול, בכל זמן ובכל מקום".

בשבוע שעבר פורסם, כי הרמטכ"ל ושר האוצר משה כחלון סיכמו על תוספת של 2 מיליארד שקלים לתקציב צה"ל, על מנת שניתן יהיה להוציא לפועל את התוכנית הרב-שנתית. על פי הדיווח בגלי צה"ל, ההחלטה הסופית התקבלה בפגישה שערכו כחלון וכוכבי, יחד עם בנט וסגן הרמטכ"ל זמיר, בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתוך כך, שר הביטחון אישר שורה של החלטות בתחום מוכנות צה"ל ללחימה בזירות השונות, רכש אמצעי לחימה, פיתוח יכולות חדשות, שיפור האימונים, ארגון הצבא, תנאי המשרתים בצה"ל ועוד.

 

תגיות:נפתלי בנטצה"לאביב כוכביתר"ש תנופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה