חדשות בארץ

נתניהו המריא לוושינגטון: "נעשה היסטוריה יחד עם טראמפ"

לקראת פרסום תוכנית השלום של הבית הלבן, יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית, לפגישה עם הנשיא טראמפ: "אני מאמין שהתוכנית מקדמת את האינטרסים החיוניים ביותר שלנו"

נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא בצהריים (ראשון) לוושינגטון, כדי להיפגש עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ולדון עמו בתוכנית השלום של הממשל האמריקני.

בהצהרה לתקשורת שמסר בנתב"ג, בטרם עלה למטוס, אמר נתניהו: "לפני חמש שנים יצאתי לקונגרס בוושינגטון. נאלצתי להתייצב מול תוכנית שהביא נשיא אמריקני, כי האמנתי שהיא תסכן את האינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל, את עצם הקיום שלה. היום אני יוצא לוושינגטון כדי להתייצב לצד נשיא אמריקני, שמביא תוכנית שאני מאמין שמקדמת את האינטרסים החיוניים ביותר שלנו".

"במשך שלוש השנים האחרונות שוחחתי אין ספור פעמים עם הנשיא טראמפ – ידיד ענק של ישראל – ועם צוותו, על האינטרסים החיוניים הללו, על הביטחון שלנו, על הצדק. אני הולך להיפגש עם הנשיא טראמפ מחר, וביום שלישי יחד איתו נעשה היסטוריה", הצהיר ראש הממשלה.

מוקדם יותר הבוקר, המריא יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לוושינגטון. גנץ ייפגש מחר בנפרד עם הנשיא טראמפ, וידון עמו בעסקת המאה. הפגישה תהיה סגורה לתקשורת, ובסופה יופץ תיעוד על ידי הבית הלבן. גנץ מסר אמש, כי ישוב לישראל ביום שלישי, כדי "להוביל מקרוב" את הדיונים על הסרת חסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לגנץ נלווה האלוף במיל' אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי. מכחול לבן נמסר, כי אשל משמש בחודשים האחרונים כיועצו של גנץ בנושא עסקת תוכנית המאה, וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקניים.

חברים נוספים במשלחת של גנץ הינם יורם טורבוביץ', חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראש המטה שלו.

עם הגיעו לנתב"ג, גנץ לא מסר הצהרה רשמית לתקשורת. בתשובה לשאלת אחד הכתבים, האם יסכים לדון בתוכנית השלום האמריקנית כבר כעת, או שיבקש מטראמפ לדחות זאת עד לאחר הבחירות, ענה גנץ: "אנחנו נוסעים לוושינגטון לפגוש את הנשיא טראמפ. נשמע ממנו על התוכנית, נחליף אתו דברים, אבל את מה שנעשה בתוך החדר – נשאיר לתוך החדר".

בתוך כך, צה"ל נערך לאפשרות שפרסומה של תוכנית השלום האמריקנית תביא לפריצת מהומות אלימות ביהודה ושומרון. על פי הדיווח הבוקר של צחי דבוש בגלי צה"ל, הכוננות בפיקוד המרכז הועלתה בימים הקרובים, ו- 6 גדודים לוחמים נמצאים בכוננות להקפצה מהירה בתוך שעות במקרה של הסלמה.

תגיות:דונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה