חדשות בארץ

נתניהו על עסקת המאה: "הזדמנות של פעם בהיסטוריה שאסור להחמיץ"

בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תוכנית השלום של הממשל האמריקני היא "הזדמנות" שאסור להחמיצה: "אני יוצא לוושינגטון בתחושת שליחות גדולה, אחריות גדולה והזדמנות גדולה. אני מלא תקווה שנוכל לעשות היסטוריה". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עושה את דרכו לארצות הברית, לפגישה נפרדת עם הנשיא טראמפ

נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) ליציאתו הקרובה לארצות הברית, על רקע כוונת הממשל האמריקני לפרסם את תוכנית השלום שלו. "אנחנו בעיצומם של אירועים מדיניים מאוד דרמטיים, אבל השיא עוד לפנינו", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "בעוד זמן קצר אצא לוושינגטון, ואפגש עם ידידי הנשיא טראמפ שיציג את תוכנית המאה. אני חושב שפעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזו, ואסור לנו להחמיץ אותה".

"במשך 3 שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ ועם צוותו על הצרכים הביטחוניים והמדיניים שלנו", הוסיף ראש הממשלה. "עשרות רבות של שיחות, מאות שעות. בכל השיחות הללו, מצאתי אוזן קשבת בבית הלבן לצרכים החיוניים של מדינת ישראל. אני יוצא לוושינגטון בתחושת שליחות גדולה, אחריות גדולה והזדמנות גדולה. אני מלא תקווה שנוכל לעשות היסטוריה".

נתניהו סיכם בדבריו את פגישותיו עם מנהיגים מרחבי העולם, שהגיעו בשבוע שעבר לירושלים כדי להשתתף באירועי פורום השואה הבין-לאומי, לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. הוא בירך על דברים שכתב אתמול בטוויטר שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד אל נהיאן, שהעלה את זכרם של הנספים בשואה וקרא להילחם בגזענות, בשנאה ובקיצוניות: "האמירה של עבאללה בן זאיד היא אמירה פורצת דרך ביחסו של העולם הערבי לשואה. היא גם סימן לשינוי ביחס של העולם הערבי לישראל – עוד אחד מהסימנים הללו".

בהקשר זה, ראש הממשלה הוסיף ובירך על ביקורו באושוויץ, ביום חמישי האחרון, של הבכיר הסעודי מוחמד אל-עיסא, ראש "אגודת העולם האסלאמי", ארגון אסלאמי בין-לאומי שמרכזו בעיר מכה: "זהו עוד סימן דרך לשינוי ביחסם של גופים מוסלמיים, וכמובן מדינות ערביות, לישראל, לשואה ולעם היהודי". 

נתניהו, הבוקר (וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

 

לקראת פרסום עסקת המאה: צה"ל העלה כוננות ביהודה ושומרון

מוקדם יותר הבוקר, המריא יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לוושינגטון. גנץ ייפגש מחר בנפרד עם הנשיא טראמפ, וידון עמו בעסקת המאה. הפגישה תהיה סגורה לתקשורת, ובסופה יופץ תיעוד על ידי הבית הלבן. גנץ מסר אמש, כי ישוב לישראל ביום שלישי, כדי "להוביל מקרוב" את הדיונים על הסרת חסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לגנץ נלווה האלוף במיל' אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי. מכחול לבן נמסר, כי אשל משמש בחודשים האחרונים כיועצו של גנץ בנושא עסקת תוכנית המאה, וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקניים.

חברים נוספים במשלחת של גנץ הינם יורם טורבוביץ', חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראש המטה שלו.

עם הגיעו לנתב"ג, גנץ לא מסר הצהרה רשמית לתקשורת. בתשובה לשאלת אחד הכתבים, האם יסכים לדון בתוכנית השלום האמריקנית כבר כעת, או שיבקש מטראמפ לדחות זאת עד לאחר הבחירות, ענה גנץ: "אנחנו נוסעים לוושינגטון לפגוש את הנשיא טראמפ. נשמע ממנו על התוכנית, נחליף אתו דברים, אבל את מה שנעשה בתוך החדר – נשאיר לתוך החדר".

בתוך כך, צה"ל נערך לאפשרות שפרסומה של תוכנית השלום האמריקנית יביא לפריצת מהומות אלימות ביהודה ושומרון. על פי הדיווח הבוקר של צחי דבוש בגלי צה"ל, הכוננות בפיקוד המרכז הועלתה בימים הקרובים, ו- 6 גדודים לוחמים נמצאים בכוננות להקפצה מהירה בתוך שעות במקרה של הסלמה.

תגיות:בני גנץדונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה