חדשות בארץ

לקראת פרסום עסקת המאה: גנץ המריא לוושינגטון

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יצא לארצות הברית, לפגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. השניים ידונו בתוכנית השלום של הבית הלבן. ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא אחר הצהריים לוושינגטון, וידון עם הנשיא טראמפ בעסקת המאה: "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת – אסור להחמיץ אותה"

גנץ, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, המריא הבוקר (ראשון) לוושינגטון, וייפגש מחר עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. השניים ידונו בעסקת המאה, תוכנית השלום של הממשל האמריקני. הפגישה תהיה סגורה לתקשורת, ובסופה יופץ תיעוד על ידי הבית הלבן. גנץ מסר אמש, כי ישוב לישראל ביום שלישי, כדי "להוביל מקרוב" את הדיונים על הסרת חסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לגנץ נלווה האלוף במיל' אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי. מכחול לבן נמסר, כי אשל משמש בחודשים האחרונים כיועצו של גנץ בנושא עסקת תוכנית המאה, וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקניים.

חברים נוספים במשלחת של גנץ הינם יורם טורבוביץ', חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראש המטה שלו.

עם הגיעו לנתב"ג, גנץ לא מסר הצהרה רשמית לתקשורת. בתשובה לשאלת אחד הכתבים, האם יסכים לדון בתוכנית השלום האמריקנית כבר כעת, או שיבקש מטראמפ לדחות זאת עד לאחר הבחירות, ענה גנץ: "אנחנו נוסעים לוושינגטון לפגוש את הנשיא טראמפ. נשמע ממנו על התוכנית, נחליף אתו דברים, אבל את מה שנעשה בתוך החדר – נשאיר לתוך החדר".

נתניהו יצא אף הוא אחרי הצהריים לארצות הברית, כדי לדון עם טראמפ בעסקת המאה. שני המנהיגים צפויים להיפגש פעמיים – מחר וביום שלישי. אמש פרסם נתניהו הודעה מצולמת, בה אמר: "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת – אסור להחמיץ אותה. יש לנו היום בבית הלבן את הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם, ולכן יש לנו את ההזדמנות הגדולה ביותר שהייתה לנו אי פעם".

"במשך שלוש שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ וצוותו, על הצרכים הביטחוניים והלאומיים החיוניים ביותר שלנו שחייבים להיכלל בכל הסדר מדיני", הוסיף נתניהו. "מצאתי אוזן קשבת בבית הלבן לצרכים הללו. לכן אני מלא תקווה שאנחנו עומדים לפני רגע היסטורי בתולדות מדינתנו. אני יוצא לוושינגטון בתחושה של שליחות גדולה, של אחריות גדולה ושל הזדמנות גדולה, שלא תחזור על עצמה, להבטיח את עתיד ישראל".

תגיות:בני גנץדונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה