חדשות בארץ

גנץ הודיע: אפגש עם טראמפ בנפרד ביום שני; נתניהו ייפגש גם בשלישי

מאז הודעתו ביום חמישי של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, על הזמנתו של טראמפ לנתניהו וגנץ לטוס לוושינגטון, התלבטו בכחול לבן האם להיענות להזמנה, וישיבות רבות התקיימו בנושא. בתחילה נטה גנץ להיעתר לבקשה, אך בשל העובדה כי המזמין הוא נתניהו ולא הבית הלבן, במפלגה חששו כי הדבר ייתפס כהשפלה פומבית שצפויה להוביל להשפלות נוספות. במקביל, לאחר נאום גנץ, גורם מדיני מסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם טראמפ ביום שני, ויקיים עוד פגישה ביום שלישי

גנץ, הערב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע הערב (מוצ"ש) כי ייפגש בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וידון על תכנית השלום של ממשלו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אפגש עם הנשיא טראמפ בנפרד ביום שני‎‎", אמר גנץ במסיבת עיתונאים. במקביל, לאחר נאום גנץ, גורם מדיני מסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם טראמפ ביום שני, ויקיים עוד פגישה ביום שלישי.

סגן הנשיא פנס, לצד נתניהו, דרמר ופרידמן, מודיע על הזמנת הבית הלבן, ביום חמישי (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה''ב בירושלים)סגן הנשיא פנס, לצד נתניהו, דרמר ופרידמן, מודיע על הזמנת הבית הלבן, ביום חמישי (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה''ב בירושלים)

בפתח דבריו הדגיש גנץ כי "בתיאום עם הממשל האמריקאי, נעניתי להזמנתו האישית הנפרדת והמכובדת של הנשיא טראמפ ולהיפגש עמו ביום שני כראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל". הוא אמר כי בתום פגישתו עם טראמפ ישוב לישראל כדי "להוביל מקרוב" את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של נתניהו.

 "ארה"ב היא ידידת אמת של מדינת ישראל ושל אזרחי ישראל", אמר גנץ. "הברית ארוכת השנים בינינו בנויה על ערכים זהים ואינטרסים משותפים. הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל, אזרחי ישראל ושל יהודי ארה"ב".

הוא הוסיף: "בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הנשיא הקרובים ביותר, עם בכירי הבית הלבן ועם ידידי השגריר פרידמן שורת מפגשים ושיחות הנוגעים לתוכנית המאה. אני מוקיר ומעריך את נכונותם יוצאת הדופן לעמוד לצד ישראל ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח שלה מתוך ידידות ומחויבות עמוקה".

גנץ בטקס השבוע ביד ושם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ בטקס השבוע ביד ושם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בדבריו אמר יו"ר כחול לבן כי תכנית השלום שהתווה הנשיא האמריקני "תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך בה יכולים הצדדים השונים לסכסוך במזה"ת לצעוד להסכם אזורי והיסטורי". הוא הבהיר כי המתווה, "לו היה שותף גם נתניהו", עתיד "לחולל בקרבנו מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות", וכי הוא "מתחייב לצמצמם למינימום את המחלוקת, אך לפעול בכדי שהמתווה יהיה בסיס להתקדמות לעבר הסדר מוסכם מול הפלסטינים ומול מדינות האזור תוך המשך השותפות האסטרטגית עם ירדן, מצרים ומדינות נוספות באזור".

מאז הודעתו ביום חמישי של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, על הזמנתו של טראמפ לנתניהו וגנץ לטוס לוושינגטון, התלבטו בכחול לבן האם להיענות להזמנה, וישיבות רבות התקיימו בנושא. בתחילה נטה גנץ להיעתר לבקשה, אך בשל העובדה כי המזמין הוא נתניהו ולא הבית הלבן, במפלגה חששו כי הדבר ייתפס כהשפלה פומבית שצפויה להוביל להשפלות נוספות.

נתניהו וגנץ, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
זמן קצר קודם מסיבת העיתונאים של גנץ, פרסם נתניהו סרטון שבו נטען כי "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת ואסור להחמיץ אותה. יש לנו היום בבית הלבן את הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם, ולכן יש לנו את ההזדמנות הגדולה ביותר שהייתה לנו אי פעם". בסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר שלו נאמר עוד כי "במשך שלוש שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ וצוותו, על הצרכים הביטחוניים והלאומיים החיוניים ביותר שלנו שחייבים להיכלל בכל הסדר מדיני. מצאתי אוזן קשבת בבית הלבן לצרכים הללו. לכן, אני מלא תקווה שאנחנו עומדים לפני רגע היסטורי בתולדות מדינתנו. אני יוצא לוושינגטון בתחושה של שליחות גדולה, של אחריות גדולה ושל הזדמנות גדולה, שלא תחזור על עצמה להבטיח את עתיד ישראל".

תגיות:בני גנץדונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה