חדשות בארץ

חדשות השבת: הנגיף המסתורי בסין מתפשט, בכחול לבן שוקלים לסרב להזמנת טראמפ

מספר המתים מהנגיף הסיני זינק ל-41, ליברמן תוקף את הזמנת נתניהו וגנץ לבית הלבן, בכחול לבן שוקלים לסרב להזמנת גנץ לוושינגטון, רעידת אדמה הורגשה אמש בישראל, וטרור הבלונים מחריף. כל מה שחשוב לדעת

אא

בהלת הנגיף הסיני: מספר המתים עלה ל-41. נשיא סין, שי ג'ינפינג, כינס היום (שבת) את צמרת מפלגת השלטון בכדי לדון בהתמודדות עם הנגיף הסיני. הרשויות בסין עמלות בשבועות האחרונים על צמצום התפשטותו של נגיף הקורונה החדש, שגבה עד כה את חייהם של 41 בני אדם והדביק כמעט 1,400 איש ברחבי העולם – רובם בסין. לפי דיווח בטלוויזיה הממלכתית, הנשיא הסיני מסר כי המדינה מתמודדת עם מצב חמור, אך "ניתן לנצח בקרב באמצעות מניעה ובקרה" של ההתפשטות. בעקבות ההתפשטות הודיעו הרשויות בסין על שורת מגבלות על האזרחים, לרבות בבירה בייג'ינג. בין ההגבלות, יופסקו האוטובוסים הבינעירוניים אל ומחוץ לבירה ממחר, וכן יבוטלו הטיולים המאורגנים בתוך סין ומחוצה לה.

הערב נשלל החשד כי החולים שאושפזו בבידוד בשיבא ובהדסה נדבקו בנגיף הסיני. מקרה דומה ארע בסופ"ש, אז שוחררו מספר מטופלים עם חשד לקורונה שאושפזו בבידוד.

ליברמן: חושד בעיתוי הפרסום של עסקת המאה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב הבוקר לראשונה להזמנתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון, לקראת פרסום תכנית השלום של ממשלו למזרח התיכון. "להוציא תכנית כזאת שלושה שבועות לפני הבחירות זה קצת חשוד בלשון המעטה", אמר ליברמן באירוע ברעננה. לדבריו, נתניהו "בורח בשבוע הבא לארצות הברית כדי לא לעמוד בהתחייבות שלו להחיל ריבונות על בקעת הירדן".

ליברמן הוסיף: "במקום לנסוע 2.4 ק"מ לכנסת כדי להעביר ריבונות ישראלית על הבקעה בשלוש קריאות ביום אחד, כמו שבזמנו בגין העביר את חוק רמת הגולן, הוא מעדיף לטוס 9,476 ק"מ לוושינגטון. כדאי שנתניהו יגיד שלום לחסינות וימנע כפייה דתית, ורק אחר כך ישכין שלום במזרח התיכון".

בתוך כך, בכחול לבן מתלבטים אם להיענות להזמנה של הבית הלבן ולהגיע ביום שלישי – אותו היום בו תדון הכנסת בחסינות נתניהו – לוושינגטון. בקרב הנהגת המפלגה מתגבש החשד כי מדובר ב"תרגיל פוליטי", שלפיו יהיה לא נכון שיו"ר המפלגה ייקח חלק ביוזמה שנועדה לחלץ את נתניהו מאימת הדין. "כשיולי אדלשטיין הכריז שהדיון יתקיים ביום שלישי", אמר גורם במפלגה, "הערכנו שעשה זאת בידיעה שנתניהו ובני גנץ יוזמנו לוושינגטון באותו היום". הבכיר הדגיש כי אין בכוונת מפלגתו לדחות את הדיונים בכנסת, ואמר כי "אם יהיה צורך נקזז את גנץ ונתניהו בהצבעה במליאה". הערב צפוי גנץ לכנס מסיבת עיתונאים בה יודיע על החלטתו בנושא.

בעקבות הרעידה בטורקיה: רעידת אדמה הורגשה בישראל. רעידת אדמה בעוצמה 6.8 הכתה אמש בעיר דוגניול שבמזרח טורקיה, סמוך לשעה 20:00. סוכנות האסונות הלאומית במדינה אמרה כי ברעידה, שלוותה בעשרות רעידות משנה, נהרגו לפחות 22 בני אדם, ויותר מאלף נפצעו. לפי הרשות הטורקית לניהול מצבי חירום, 13 איש נהרגו באלאזיג וחמישה נוספים במחוז הסמוך, מלאטיה. אחרי 24 שעות מתחת להריסות, נמשכים החיפושים אחר 30 אנשים שנלכדו. הרעידה הורגשה היטב במרכז ובצפון הארץ. לפי המכון הגיאולוגי האמריקני הרעידה הורגשה גם בסוריה, איראן, לבנון, אלבניה וגאורגיה.

ההסלמה בדרום מחריפה: בלון נפץ אותר בשדה בוקר. צרור בלונים, אליו חובר ראש נפץ של RPG, אותר הבוקר בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית רמת נגב. חבלן משטרה טיפל בחפץ החשוד. בהמשך צרור נוסף אותר בשטח סמוך לצאלים. ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, אמר: "לשמחתי אלפי המטיילים שמגיעים למדבר היפה שלנו מהווים תשובה פשוטה ונכונה לטרור. זו שבת יפהפייה והציבור מוזמן לבוא לראות ולטייל לאחר ימי הגשם שהיו באזור".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן יהיו ממוצעות לעונה. 

ביום שני יהיה מעונן חלקית, עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

מזג האוויר בשלישי יהיה מעונן חלקית וללא שינוי ניכר. בלילה ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 16-2, קצרין 12-1, צפת 9-2, טבריה 17-5, נצרת 12-4, חיפה 15-7, תל אביב 15-7, ירושלים 11-2, אשקלון 15-7, עין גדי 17-10, באר שבע 15-2, ערד 13-2, מצפה רמון 11-2 ובאילת 20-9.

תגיות:בני גנץדונלד טראמפסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה