חדשות בארץ

זעם בשמאל: "פרסום עסקת המאה – הצטרפות לקמפיין הליכוד"

הפוליטיקאים בשמאל הגיבו בסערה על הדיווחים, לפיהם הבית הלבן יפרסם בשבוע הבא את תוכנית השלום שלו. לטענתם, מדובר בהתערבות בוטה בבחירות לכנסת, שנועדה לדחות את דיוני החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מי שמפנטז שוושינגטון תחלץ אותו מהמשפט – טועה בגדול"

נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

תגובות סוערות הערב (חמישי) בשמאל לדיווחים, לפיהם הבית הלבן מתכוון לפרסם בשבוע הבא את תוכנית השלום שלו.

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, גינה את הצעד האמריקני ואמר כי "מדובר בהצטרפות פעילה לקמפיין הבחירות של הליכוד. מעולם לא הייתה כזו התגייסות והתערבות של גורם זר בבחירות בישראל, בהסכמת שני הצדדים".

"הצגת עסקת המאה, שתביא לסיפוח התנחלויות ושטחים שנכבשו ב- 67', היא אולי מתנה למתנחלים, אבל מתכון להמשך הסכסוך והחרפתו. שום ממשל אמריקני לא יצליח לחסל שאיפותיו של עם להשתחרר מהכובש ולזכות בחירות", כך טיבי.

חברו לסיעה של טיבי, איימן עודה, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "דיל המאה האמיתי הוא ראש ממשלה שמואשם בשחיתות ונשיא תחת משפט הדחה, שמנסים להציל אחד את השני בעזרת מהלך מדיני מסוכן, שיקבע את השליטה הצבאית על העם הפלסטיני בשטחים הכבושים לעוד דורות קדימה".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, טען כי "תוכנית מדינית אמיתית לא מוצגת כגימיק חודש לפני הבחירות, ובוודאי לא ביום שבו תתקיים הצבעת החסינות במליאת הכנסת. כך לא מקדמים שלום, כך מקדמים את הקמפיין של נתניהו". הורוביץ הוסיף, כי הדרך היחידה להשגת שלום היא באמצעות "משא ומתן ישיר עם הפלסטינים והגעה להסכם על בסיס פתרון שתי המדינות".

על רקע תזמון הביקור של נתניהו וגנץ לשבוע הבא, בו אמורים להיפתח הדיונים בכנסת על בקשת החסינות של ראש הממשלה, הוסיף הורוביץ: "אסור בשום אופן לדחות את דיוני החסינות. מי שמפנטז שוושינגטון תחלץ אותו מהמשפט – טועה בגדול. אוי ואבוי אם כחול לבן יתקפלו פה".

עמיתתו למפלגה של הורוביץ, חברת הכנסת תמר זנדברג, הגיבה: "תוכנית שמאפשרת סיפוח חד-צדדי היא לא תוכנית שלום, אלא מתכון בטוח להרחקת השלום וסכנה לביטחון. תוכנית שלום צריכה להיות מושגת במשא ומתן לשתי מדינות בין ישראל והפלסטינים, ולא כדיל בחירות. על ממשלה נבחרת לפתוח מיד במשא ומתן כזה, כדי לשנות כיוון מחיים על החרב לעתיד של שלום וביטחון".

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, המתמודד בבחירות לכנסת יחד עם מרצ, אמר: "עמדתנו ברורה. חייבים תוכנית שתתניע מהלך מדיני אמיתי, שמבוססת על עיקרון של שתי מדינות לשני עמים ולא על סיפוחים חד-צדדיים".

"לארצות הברית יש תפקיד חשוב בהתנעת מהלך מדיני אזורי, המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, הסדר כולל וגבולות הקבע, אך זה יוכרע בהידברות בין ירושלים ורמאללה", המשיך פרץ. "המסגרת לתוכנית זאת צריכה להיות מבוססת על הסדרי ביטחון, פינוי התנחלויות מבודדות ושמירה על גושי ההתיישבות – בניית ציר עם מדינות ערב המתונות כנגד הציר הקיצוני שמקימה איראן. על ישראל להתמודד עם האתגרים החשובים, ולכך דרושה מנהיגות אמיצה שתעשה את הפעולות שיבטיחו את עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בכירי כחול לבן עדיין לא הגיבו על ההתפתחות הדרמטית מכיוונו של הבית הלבן. גם הודעתו הרשמית של סגן הנשיא האמריקני, מייק פנס, על הזמנתם לוושינגטון של נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא חילצה תגובה רשמית מהמפלגה. עם זאת, גורם בכחול לבן הבהיר – בעילום שם – כי "ממשיכים בכל הכוח בדיוני החסינות. אין כל קשר בין פרסום תוכנית המאה לחסינות נתניהו. נמשיך כמתוכנן במהלכים להקמת ועדת החסינות". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב בקצרה בטוויטר כי מפלגתו "מציעה גם החלת ריבונות וגם הסרת חסינות".

תגיות:עמיר פרץאחמד טיביניצן הורוביץעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה