חדשות בארץ

לקראת פרסום עסקת המאה: טראמפ הזמין את נתניהו וגנץ לבית הלבן

בהצהרה לתקשורת שמסר מהשגרירות האמריקנית בירושלים, כשלצידו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, על הזמנתם של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, לוושינגטון, לדון בפרטי עסקת המאה. נתניהו: "הצעתי שגם גנץ יוזמן"

נתניהו ופנס בפתח השגרירות האמריקנית בירושלים, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופנס בפתח השגרירות האמריקנית בירושלים, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, הודיע הערב (חמישי) באופן רשמי על הזמנתם בשבוע הבא של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, לבית הלבן, כדי לדון בפרטי עסקת המאה, תוכנית השלום של הממשל האמריקני.

פנס אמר את הדברים בהצהרה שהעניק לתקשורת במהלך פגישתו עם נתניהו, שהתקיימה בשגרירות האמריקנית בירושלים: "שוחחנו על התוכניות לשבוע הבא. הנשיא טראמפ ביקש ממני להזמין את ראש הממשלה נתניהו לבוא לבית הלבן בשבוע הבא, ולדון על עניינים אזוריים וגם על האפשרויות לשלום כאן, בארץ הקודש". פנס ציין, כי על פי הצעתו של נתניהו החליט הממשל להזמין גם את גנץ להצטרף לפגישה.

נתניהו הגיב, כי הוא נענה להזמנה בשמחה: "אני חושב שהנשיא טראמפ רוצה להעניק לישראל את השלום והביטחון שהיא ראויה להם. אני מקבל בשמחה את ההזמנה לבוא לוושינגטון ולדון עמו ברעיונות שלו כיצד לקדם את השלום ולעבוד אתו בצמידות כדי לקדם את המטרה הזו. הצעתי שגם בני גנץ יוזמן לאירוע הזה, כי אני חושב שזה חשוב שלא נאבד את ההזדמנות ההיסטורית עם חברים כאלה בבית הלבן, עם כזה גיבוי מארצות הברית. אנחנו צריכים להשיג קונצנזוס רחב ככל הניתן כדי להשיג שלום וביטחון לישראל".

נתניהו ופנס בשגרירות האמריקנית בירושלים (צילום: לע"מ)

לאחר הצהרותיהם של גנץ ונתניהו, נמסר מהבית הלבן כי "הנשיא דונלד טראמפ יקבל בברכה את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שיגיע לבית הלבן ב- 28 בינואר. גם יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, נענה להזמנת הנשיא, ויגיע לוושינגטון. ארצות הברית וישראל הן שותפות חזקות, וביקור ראש הממשלה הוא הזדמנות לדון באינטרסים הביטחוניים והאזוריים המשותפים שלנו". טראמפ הוסיף בטוויטר, כי "ארצות הברית מצפה לקבל את פניהם של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן בבית הלבן בשבוע הבא". הנשיא האמריקני הדגיש, כי "הדיווחים על פרטים ולוח הזמנים של תוכנית השלום החשאית שלנו הם ספקולטיביים לחלוטין". 

מוקדם יותר הערב, דווח כי הבית הלבן מתכוון לפרסם בשבוע הבא את עסקת המאה, ולשם כך יוזמנו נתניהו וגנץ לוושינגטון. מפרטים שונים שדווחו, מסתמן כי תוכנית השלום תכלול הסכמה אמריקנית להחלה של הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל כל היישובים ביהודה ושומרון. היקף השטח עליו תוחל הריבונות ישתרע על פני כ- 30% מיהודה ושומרון. על שאר השטח יוצע לפלסטינים להקים מדינה, וישראל תידרש להכיר בה. המדינה הפלסטינית תזכה לריבונות מוגבלת, ללא אחריות ביטחונית כוללת שתישאר בידיים ישראליות. עם זאת, כדי לזכות במדינה, על הרשות הפלסטינית יהיה למלא סדרת תנאים, שכוללת את פירוז עזה, פירוק חמאס, הכרה בירושלים כבירת ישראל והכרה בישראל כמדינה יהודית – תנאים שמבחינת הפלסטינים בלתי קבילים.

על פי הדיווח בחדשות 12, בצה"ל הוחלט להעלות את הכוננות ביהודה ושומרון, מחשש שפרסומה של עסקת המאה יביא לפרץ של תגובות אלימות בצד הפלסטיני.

לפני פגישתם בשגרירות ארצות הברית בירושלים, הגיעו פנס ונתניהו לביקור ברחבת הכותל המערבי. אל הביקור נלוו שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, וראש המל"ל, מאיר בן שבת. פנס הביע את התרגשותו, וציין כי "המקום אפוף קדושה וגורם להתרוממות הנפש והרוח". 

(עודכן: 21:42)

תגיות:ארצות הבריתבני גנץמייק פנסעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה