חדשות בארץ

בזמן שהמנהיגים נפגשים בירושלים: ביקור נדיר של בכיר סעודי באושוויץ

אל-עיסא, לשעבר שר המשפטים של סעודיה ומקורבו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, הינו האישיות המוסלמית הבכירה ביותר שביקרה במחנה ההשמדה מאז שחרורו לפני 75 שנים. לפי הארגון שבראשו הוא עומד, הביקור במחנה ההשמדה תוכנן מראש, והוא נועד "להביע את רגשות הדת כלפי פשעי הנאצים"

אל-עיסא באושוויץאל-עיסא באושוויץ
אא

איש דת בכיר בסעודיה, השייח' מוחמד אל-עיסא, המכהן כמזכ"ל "אגודת העולם האסלאמי", הגיע היום (חמישי) לביקור נדיר מסוגו במחנה ההשמדה אושוויץ, כשהוא מלווה במשלחת אנשי דת מוסלמים ויהודים. אל-עיסא, לשעבר שר המשפטים של סעודיה ומקורבו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, הינו האישיות המוסלמית הבכירה ביותר שביקרה במחנה ההשמדה מאז שחרורו לפני 75 שנים.

בתמונות שהופצו מהביקור ההיסטורי נצפה אל-עיסא כשהוא מחובק עם יהודים חובשי כיפה במתחם המחנה. לפי הארגון שבראשו הוא עומד, הביקור במחנה ההשמדה תוכנן מראש, והוא נועד "להביע את רגשות הדת כלפי פשעי הנאצים". בהמשך צפויה המשלחת הבכירה להגיע למחנה סרברניצה שבבוסניה.

דבר הביקור נודע לראשונה בחודש מאי האחרון, לאחר שביקר במטה הוועד היהודי-אמריקני, במהלכו התחייב אל-עיסא לבקר באושוויץ. לפי אל-עיסא, "הערכים המוסלמים הניעו אותי לעשות את המסע הזה" והבטיח לעמוד "נגד כל אדם שינסה להכחיש את השואה". במאמר שפרסם אשתקד בוושינגטון פוסט גינה את פשעי הנאצים, וקרא לקהילה המוסלמית ברחבי העולם לגלות "אחריות ללמוד ולהפיק לקחים מהשואה" וכן "ללמוד את ההיסטוריה של השואה, לבקר באנדרטאות ובמוזיאונים, וללמד את ילדיהם על שקרה".

תגיות:סעודיהמחנה אושוויץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה