חדשות בארץ

חסינות נתניהו: בליכוד יחרימו את הדיונים בוועדת הכנסת

במכתב ששיגרה הוועדה המסדרת לח"כ זוהר הוזכר כי ביום שלישי הקרוב תובא לאישור המליאה הצעת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת, וכפי שנקבע בוועדה המסדרת, לסיעת הליכוד יש 8 מקומות בוועדה. "אם יימסרו שמות החברים עד הדיון במליאה, הם יכללו בהצעה שתוצג בפני הכנסת, ואם לא יימסרו השמות יהיו זכאים חברי הסיעה במספר האמור להשתתף בישיבות הוועדה כממלאי מקום", הודגש בהודעה

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

בליכוד יחרימו את דיוני ועדת הכנסת בנוגע לבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחלו ביום חמישי הבא – כך עולה ממכתב ששלחה הוועדה המסדרת, שתאשרר את הקמת ועדת הכנסת, ליו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר. במכתב ציינה הוועדה כי סיעתו של נתניהו הינה היחידה שלא מסרה את שמות נציגיה בוועדה, המורכבת מ-30 נציגים מכלל סיעות הכנסת.

במכתב הוזכר ביום שלישי הקרוב תובא לאישור המליאה הצעת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת, וכפי שנקבע בוועדה המסדרת, לסיעת הליכוד יש 8 מקומות בוועדה. "אם יימסרו שמות החברים עד הדיון במליאה, הם יכללו בהצעה שתוצג בפני הכנסת, ואם לא יימסרו השמות יהיו זכאים חברי הסיעה במספר האמור להשתתף בישיבות הוועדה כממלאי מקום", הודיעה הוועדה המסדרת.

שלשום הודיעו בסיעת כחול לבן כי ועדת הכנסת תדון בחסינותו של נתניהו ביום חמישי. בהודעה מטעמו של יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, הוצגו המועדים לדיון, לפיהם יוקדש דיון ראשון בעניינו של נתניהו אחר הצהריים, ובבוקר ידונו חברי הוועדה בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ (הליכוד). העתקים על מועדי הוועדה נשלחו ללשכת ראש הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולח"כ כץ.

נתניהו ואדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מקורביו של נתניהו תדרכו השבוע נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהורה לכנס את מליאת הכנסת לשם הדיון בהקמת ועדת הכנסת, שצפויה להסיר את חסינות נתניהו עוד קודם הבחירות. "עצוב לראות כיצד אדלשטיין נופל למלכודת של השמאל", אמרו בסביבת ראש הממשלה. "הוא מאפשר במו ידיו להפוך את הכנסת לקרקס פוליטי בזמן בחירות בכך שהוא נותן את ידו לתחבולות השמאל שמנסה להשתמש בכנסת רק כדי לנטרל את נתניהו".

אדלשטיין נחשב לדמות משמעותית שעשויה לבלום את הדיון בחסינות נתניהו המואשם בפלילים. לצד התחייבותו "לפעול בממלכתיות", הוא גם הזהיר מפני כינוס דיוני החסינות ערב הבחירות שימנע מנתניהו "הליך הוגן" ואף "יהפוך את הכנסת לקרקס". למרות החלטתו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הנוטלת מאדלשטיין את הזכות להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת, ליו"ר הכנסת נתון, באופן רשמי, מפתח אחד משמעותי: הוא הסמכות הפרלמנטרית היחידה שבסמכותה לכנס את מליאת הכנסת בפגרה. כדי לאשרר את הרכב ועדת הכנסת, המליאה חייבת להתכנס ורק כך תתאפשר תחילתם של דיוני החסינות. אם אדלשטיין היה מסרב לכנס את המליאה, או מתעכב משמעותית באשרור המהלך, הדיונים אף הם היו צפויים להתעכב באופן משמעותי.

אדלשטיין במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שתוסר חסינותו, לא יוכל עוד נתניהו לבקש בשנית חסינות מהכנסת ה-23, מה שיוביל להגשה מהירה של כתב האישום, במסגרתו יוקרא כתב האישום, בנוכחות ראש הממשלה, בבית המשפט המחוזי בירושלים, בצעד שעשוי להביא לנזק משמעותי עבור קמפיין הליכוד. לפי מקורביו של נתניהו, "לא משנה כמה התקשורת והשמאל יחבקו את יו"ר הכנסת, הוא לעולם לא יוכל לברוח מהאחריות לכך". לטענתם, "החלטתו קובעת דה פקטו שענייניו של ראש הממשלה יוכרעו פוליטית ולא באופן ענייני ומעין שיפוטי, כפי שהחוק דורש. ברור לכולם שהטירוף של השמאל לדון בבקשת נתניהו נובעת משתי סיבות מרכזיות: האחת – זה ישמש את קמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'. השנייה - הם בונים על עתירה לבית המשפט שתקבע שאין אפשרות להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה לאחר שכתב האישום יוגש בפועל, שכן ביהמ"ש לא הסיר את האופציה הזו מעל השולחן. אין חולק שהכול בידיו של יולי אדלשטיין, הוא עדיין יכול למנוע את העוול הנורא שייגרם לנתניהו, לימין ולמדינה כולה. עוד לא מאוחר לתקן".

תגיות:חסינותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה