חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם פוטין: "שמחים לארח אותך בירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו קיבלו את פניו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בפתח מעון ראש הממשלה בירושלים. נתניהו: "הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל משרת את העמים והמדינות ואת השלום והיציבות באזור". פוטין: "הביקור יסייע לקדם את היחסים הבילטרליים שלנו"

נתניהו ופוטין, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ופוטין, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש הבוקר (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. את פניו של פוטין, שהגיע למעון ראש הממשלה בירושלים, קיבלו נתניהו ורעייתו.

פוטין חתם בספר האורחים של מעון ראש הממשלה. לאחר מכן, בהצהרה קצרה של השניים לתקשורת לפני פגישתם הסגורה, אמר נתניהו: "אני רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שרה ואני שמחים לארח אותך בביתנו כאן בירושלים, ולהודות לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים והמדינות ואת השלום והיציבות באזור. ברוך בואך לירושלים".

בדברי תגובתו, אמר נשיא רוסיה: "אני רוצה להודות לראש הממשלה ולרעייתו על ההזמנה לבקר בישראל. אנחנו עובדים באופן סדיר ביחד עם ראש הממשלה. הייתה לנו מסקנה מזמן להגיע לפה לביקור בישראל. אני בטוח שהביקור יסייע לקדם את היחסים הבילטרליים שלנו, וכמובן היום אנחנו מזכירים את הקורבנות של השואה".

בדבריו הקצרים, פוטין לא התייחס לסוגיה העומדת במרכז ביקורו – שחרורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנידונה ל- 7 וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי. אמה של נעמה, יפה יששכר, צפויה להיכנס לחדר במהלך הפגישה. הבוקר אמרה האם, כי היא מקווה לשמוע "משהו טוב" מהנשיא – "שהוא מחזיר לי את הבת שלי הביתה לישראל, לחיים שלה ולעתיד שלה".

מוקדם יותר היום, קיבל שר החוץ ישראל כץ את פניו של פוטין בנתב"ג. "אני שמח לברך אותך בהגיעך למדינת ישראל, לאירוע שמסמל יותר מכל את הקשר המיוחד בין שתי המדינות ושני העמים שלנו", אמר לו. "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה ואת חלקו המכריע של הצבא האדום בתבוסת גרמניה הנאצית ושחרור מחנות המוות, בהם אושוויץ".

שר החוץ סיפר לפוטין בנימה אישית על אמו המנוחה, ששרדה את מחנה ההשמדה: "בזכות הצבא האדום, אימי – שנלקחה כנערה למחנה אושוויץ – ניצלה, עלתה לישראל והקימה משפחה. תודה. בקשר לוויכוח ההיסטורי – אנחנו, בתור מי ששוחררו, יודעים בדיוק מי שחרר את אושוויץ, יודעים את האמת ההיסטורית".

במהלך ביקורו הקצר, ישתתף פוטין באירועי פורום השואה הבין-לאומי, לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. בעוד שעה קלה, הוא ישתתף בחנוכת האנדרטה בגן סאקר בירושלים, לזכר גבורת הלוחמים והתושבים שנהרגו במצור על לנינגרד.

תגיות:ולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה