חדשות בארץ

פורום השואה הבין-לאומי: פוטין ופנס נחתו בנתב"ג

שר החוץ ישראל כץ קיבל את פניהם של סגן נשיא ארצות הברית ונשיא רוסיה, שנחתו בנתב"ג. כץ הודה לפוטין על חלקו של הצבא האדום בתבוסת גרמניה הנאצית ובשחרור מחנות ההשמדה: "אנחנו יודעים את האמת ההיסטורית, אנחנו יודעים בדיוק מי שחרר את אושוויץ"

פוטין ופנס (תמונות: שאטרסטוק)פוטין ופנס (תמונות: שאטרסטוק)
אא

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נחת הבוקר (חמישי) בנמל התעופה בן-גוריון. את פניו בשדה קיבל שר החוץ ישראל כץ. "אני שמח לברך אותך בהגיעך למדינת ישראל, לאירוע שמסמל יותר מכל את הקשר המיוחד בין שתי המדינות ושני העמים שלנו", אמר לו כץ. "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה ואת חלקו המכריע של הצבא האדום בתבוסת גרמניה הנאצית ושחרור מחנות המוות, בהם אושוויץ".

שר החוץ סיפר לפוטין בנימה אישית על אמו המנוחה, ששרדה את מחנה ההשמדה: "בזכות הצבא האדום, אימי – שנלקחה כנערה למחנה אושוויץ – ניצלה, עלתה לישראל והקימה משפחה. תודה. בקשר לוויכוח ההיסטורי – אנחנו, בתור מי ששוחררו, יודעים בדיוק מי שחרר את אושוויץ, יודעים את האמת ההיסטורית".

"ביקורך בישראל יתרום לחיזוק הידידות בין רוסיה לישראל, יאפשר להעמיק את קשרינו המגוונים ולדון שוב באתגרי הביטחון בפניהם ניצבת ישראל במזרח התיכון", הוסיף כץ.

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, הגיע לישראל זמן קצר לפני פוטין. "אני מודה ומברך על הגעתך לאירוע בעל מטרה עליונה", אמר לו כץ, שקיבל את פניו. "הידידות בין ישראל לארצות הברית חזקה מאי פעם, ומבוססת על ערכים משותפים. הצעדים שבהם נקטתם – הנשיא טראמפ ואתה – לחיזוק הקשר בין ארצות הברית וישראל, מעידים על מנהיגות ואומץ רב, ואנו מוקירים על כך". סגן הנשיא האמריקני השיב לכץ: "תמיד נעמוד לצידכם".

שעה קלה לפני נחיתתם של פנס ופוטין, נסגר כביש 1 לתנועת כלי רכב, ממחלף שפירים ועד למחלף גינות סחרוב. בשל אירועי פורום השואה הבין-לאומי המתקיימים בירושלים, במהלך היום ייחסמו רחובות רבים בעיר לסירוגין, בפרקי זמן נקודתיים וקצרים יחסית.

במעון ראש הממשלה בירושלים נשלמות ההכנות האחרונות לפגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא הרוסי. במוקד ביקורו של פוטין עומדת סוגיית שחרורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנידונה ל- 7 וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי. אמה של נעמה, יפה יששכר, צפויה להיכנס לחדר במהלך הפגישה. הבוקר אמרה האם, כי היא מקווה לשמוע "משהו טוב" מהנשיא – "שהוא מחזיר לי את הבת שלי הביתה לישראל, לחיים שלה ולעתיד שלה".

בתוך כך, הנשיא ראובן ריבלין נפגש הבוקר עם יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי. "היחסים בינינו איתנים מתמיד", אמר הנשיא לבכירת המפלגה הדמוקרטית. "הקשר העמוק בינינו אינו תלוי בעמדות פוליטיות, ונשען על חיבור פנימי עמוק בין העם הישראלי והעם האמריקני. ארצות הברית היא ידידתנו החשובה ביותר, והיא בת בריתנו ומרכיב איתן בביטחון הלאומי שלנו. לתמיכה העל-מפלגתית של ארצות הברית במדינת ישראל חשיבות אסטרטגית עמוקה מאוד". במהלך הפגישה הביעו השניים דאגה מהעלייה בתקריות האנטישמיות בארצות הברית ובעולם כולו, ושבו והדגישו את המחויבות למאבק בה.

אתמול נפגש ריבלין עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר. הנשיא ציין את מחויבותו העמוקה של שטיינמאייר למאבק באנטישמיות ולשמירה על ביטחון הקהילה היהודית, ואמר: "האנטישמיות גואה הן בגרמניה והן ברחבי העולם. שנאה אנטישמית הופכת למתקפות אנטישמיות רצחניות. יהודים מבקשים לנהל את חייהם בגלוי ובגאון בכל מקום. עליהם להיות מסוגלים לחבוש כיפות ברחובות ולהתפלל בבתי הכנסת ללא חשש". הנשיא הגרמני הדגיש בדבריו את מחויבותה של ארצו למאבק באנטישמיות ולשימור זיכרון השואה.

תגיות:ולדימיר פוטיןישראל כץמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה