עובדות ביהדות

סיפוק ושמחה בחיים – איך מגיעים לכך? זו התשובה. גם אתם תופתעו

"היש לנו מושג בכלל כמה גדולה וחשובה היא מצוות תפילה?! מצוות קריאת שמע?! מצוות ברכת המזון?! נטילת ידיים?! כל מצווה כזאת מאירה את העולם כולו, השכינה שורה על בחור כזה שקיים כל כך הרבה מצוות עוד לפני שהוא התחיל את היום שלו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"זכיתי ללמוד בישיבת חברון ולקנות תורה ודעת מפיו של המשגיח רבי מאיר חדש זצ"ל", אומר הרב נתן זוכובסקי, ראש ישיבת 'גאון יעקב'. "הוא היה מתאר מקצת מסדר יומו של בחור ישיבה ממוצע".

"הבחור קם בבוקר, נוטל ידיים. הנה הוא כבר קיים מצווה. לאחר מכן הוא הולך להתפלל ומקיים מצוות תפילה, מצוות עשה מדאורייתא לפי הרמב"ם. הוא גם קורא קריאת שמע שזו מצווה דאורייתא לפי כל השיטות. לאחר מכן נוטל ידיים לסעודה ויש לו עוד מצווה, מדרבנן, מברך על הפת, סועד כדי שיהיה לו כח לעבוד את ה', והנה עוד מצוות שנוספו לחבילת המצוות היומית שלו. הוא מברך ברכת המזון ויש לו שוב מצוות עשה מדאורייתא, ואולי בדרך הוא גם עשה חסד עם כמה בחורים, ואז הוא מתיישב על יד הגמרא כדי ללמוד תורה.

"נו, מה אותו בחור חמד חושב לעצמו כשהגמרא כבר פתוחה לפניו?", שאל הרב מאיר חדש, "בטח הוא אומר לעצמו: 'בוא תתחיל את היום, כי עד עכשיו הרי לא עשית כלום… זאת טעות חמורה. תסתכל אחורה תראה מה עשית, כמה מצוות. היש לנו מושג בכלל כמה גדולה וחשובה היא מצוות תפילה?! מצוות קריאת שמע?! מצוות ברכת המזון?! נטילת ידיים?! כל מצווה כזאת מאירה את העולם כולו, השכינה שורה על בחור כזה שקיים כל כך הרבה מצוות עוד לפני שהוא התחיל את היום שלו.

"אם בחור יחשוב קצת על זה לפני שהוא מתחיל ללמוד, כל הלימוד שלו ייראה אחרת. הוא יהיה שמח ומאושר. הוא ירגיש סיפוק", מצטט הרב זוכובסקי את דברי המשגיח הגדול.

"קנית פעם אתרוג אחרי חיפושים רבים? איזה סיפוק, אה?!", הוא ממשיך ואומר: "בחור יקר, יש לך אתרוג ביד, לא אתרוג אחד, ערימה של אתרוגים, כל מצווה יש לה חשיבות בפני עצמה. תחשוב על זה, תתבונן בזה ותראה מה אתה 'שווה', תשמח, תלמד עם חשק והנאה".

"כל בחור עושה את זה בשעות הבוקר. הוא ממילא עושה את זה, אז שישקיע קצת מחשבה: 'עכשיו אני נוטל ידיים ומקיים מצווה', תשמח! אני לא אומר לצאת בריקוד", ממשיך הרב זוכובסקי, "אבל תחשוב על זה שהאמת האמיתית היא שבאמת היית צריך לצאת בריקוד! וזה עוד לפני שהתחלת בכלל ללמוד".

"אז נכון", הוא מסכים, "טבע האדם מושך אותו לקבל על עצמו עוד דברים, עוד מצוות, במקום להשביח את אלו שהוא מקיים ממילא. אבל אם אנחנו רוצים להרגיש סיפוק - צריך לעשות את מה שאנחנו כבר עושים עם קצת יותר מחשבה והתבוננות, זה יעניק לבחור, לכל בחור, סיפוק עצום והנאה מרובה".

מציין הרב זוכובסקי כי על האדם לחוש תחושת סיפוק ואושר, "ויגבה ליבו בדרכי ה'. על האדם לשמוח במצוות ולהעריך את המצוות שעשית זו לא גאווה חלילה וחס. זו אמונה! זו ההכרה שהקב"ה מלוא כל הארץ כבודו וכל פעולה שאנחנו עושים למענו נזקפת לזכותנו ונרשמת לנו וגם נקבל עליה שכר עצום".

"הרי חז"ל אומרים שאפילו ריקנים שבך מלאים מצוות כרימון", הוא ממשיך ושואל: "אז למה הם נקראים 'ריקנים', אם הם מלאים מצוות? התשובה היא כי הם לא מודעים למצוות שצברו והתמלאו בהן".

"הענווה הפסולה וההרגשה של בחור שהוא לא שווה כלום וממילא לא יצא ממנו כלום - זה שורש כל הרע. זה גם חיסרון גדול באמונה וגם מונע ממנו להתקדם ולהצליח בלימוד ובכל דבר שבקדושה", מסכם הרב זוכובסקי את דבריו.

הרב זמיר כהן בעצה ייחודית לחיים מוצלחים. צפו:

באדיבות אתר 'דרשו'.
תגיות:בחור ישיבהשמחההרב נתן זוכובסקיסיפוק בעבודת ה'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה