סיפורים אישיים

סופרי הסתם נדהמו: זה מה שנמצא בתוך התפילין העתיקות שנמסרו לבדיקה

כך צריך לחשוב: לא להביט יותר מדי על העבר, אלא לפתוח החל מרגע זה בדף נקי וחלק. זוהי עבודת האדם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יצחק זילברשטיין בסיפור שירגש כל אחד מאיתנו. הסיפור מובא בספר המומלץ "מצוות בשמחה" בעריכת הרב משה מיכאל צורן.

"כאשר האדם מיצר על חטאיו, ואינו מסוגל להתאושש מהצער על החטא, הדרך הטובה ביותר היא לשכוח את כל מה שהיה עד עתה, ולהחליט שאנחנו פותחים דף חדש", אומר הרב זילברשטיין, "ולהחליט בהחלטה נחושה שמעכשיו נעשה את כל רצון ה'. זוהי הדרך הנכונה ביותר לעשות את רצון ה': לא לדשדש בעבר".

בהקשר זה מספר הרב זילברשטיין על יהודי כבן 80, שמסר את התפילין שלו לבדיקת הגהה, כפי שיש לעשות מדי כמה שנים. במהלך הבדיקה נחרדו המגיהים לגלות שבתפילין של ראש היתה חסרה מילה, וכל המגיהים שבדקו במשך השנים את התפילין לא גילו זאת. במילים אחרות: ברגע זה נודע ליהודי שהגיע לגיל הגבורות שמעולם, למעשה, לא הניח תפילין...

הבודקים לא ידעו כיצד לעדכן את היהודי ירא השמים בבשורה קשה זו. הם חששו שהוא יתעלף במקום מעוצמת הצער. הם החליטו לעדכן אותו על כך באיטיות ובהדרגה.

כאשר הקשיש הגיע לקחת את התפילין, ושמע על כך שהן פסולות בעצם. הוא החוויר, ואחז בחוזקה בידיות הכיסא עליו ישב בעת קבלת הבשורה. לאחר דקות ארוכות בהן היה אחוז בשרעפיו, הוא קם ממקומו בכוחות על אנושיים, והחל פורץ ב… ריקוד נלהב.

ראשי המכון שיערו שמרוב צער והלם, האיש יצא מדעתו. אך לאחר מספר רגעים, הם שמעו את ההסבר הנפלא הבא. "אתם יודעים למה אני רוקד, למרות הצער הגדול שאני נתון בו?", אמר הקשיש, "מפני שעכשיו אני יודע שהחל מהיום אניח תפילין כשרות! אם לא הייתי מוסר את התפילין לבדיקה יתכן שהייתי הולך מן העולם בלי מצוות תפילין! נו, האם על דבר כזה לא צריך לרקוד?!"...

הרב זילברשטיין מסכם את דבריו, באומרו כי אין חולק על כך שמי שלא הניח תפילין כשרות עד גיל 80 צריך לחזור על כך בתשובה שלמה. אך בני הדור שלנו צריכים ללמוד מתגובתו של הקשיש מסר חשוב לעלייתם הרוחנית:

"דווקא ברגע זה, שבו מקבלים את התשובה הכואבת על המילה החסרה, ודווקא עכשיו כשהיצר עלול להשתלט עלינו ולהכניס בלבנו מחשבות של דיכאון, שנחשוב כביכול שהשם יתברך כועס עלינו... דווקא זה הזמן לפתוח בריקוד, לשמוח עד אין קץ, ולזכור שהחל מהיום התפילין שלנו כבר יהיו כשרות ומהודרות", אומר הרב זילברשטיין.

"זו המחשבה נכונה והמתוקנת, כך צריך לחשוב: לא להביט יותר מדי על העבר, אלא לקבל על עצמו לפתוח החל מרגע זה בדף נקי וחלק. זוהי עבודת האדם", מסכם הרב זילברשטיין את דבריו, "להסתכל אך ורק על העתיד, ולהשתדל לתקן, ולשכוח את מעשי העבר העלולים לגרום לו לעצבות, דיכאון ומחשבות קשות".

כיצד משפיעה הנחת תפילין על רוחניות האדם? הרב זמיר כהן בסרטון מושקע במיוחד על העוצמות והאנרגיות הרוחניות הטמונות בתפילין, על פי התורה, המדע והרפואה הסינית. הרצאה חובה שאסור לפספס:

לנוסח הנחת תפילין, לחצו כאן.

תגיות:תפיליןשמחהמצוות בשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה