חדשות בעולם

חבר פרלמנט באיראן: "מציע 3 מיליון דולר על ראשו של טראמפ"

לפי אחמד חמזה, יו"ר הפרלמנט של מחוז כרמאן, כפי שצוטט בסוכנות הידיעות איסנא, "אם יהיו לנו כלי נשק גרעיניים, נהיה מוגנים מפני האיומים עמם אנחנו מתמודדים". הצהרתו נחשבת לחריגה, בשל העובדה כי באיראן נמנעו עד כה מהצהרת כוונות באשר לקידום פרויקט הגרעין, שנבלם ב-2015 לאחר הסכם שחתמה מול המעצמות

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

בכיר בפרלמנט של איראן אמר היום (שלישי) כי על ארצו להציב את פיתוח הנשק הגרעיני בראש סדרי העדיפויות, משום שכך תהיה טהראן "בטוחה יותר". הצהרתו נחשבת לחריגה, זאת, בשל העובדה כי באיראן נמנעו עד כה מהצהרת כוונות באשר לקידום פרויקט הגרעין, שנבלם ב-2015 לאחר הסכם שחתמה מול המעצמות בהובלת ארצות הברית תחת הנשיא ברק אובמה. לפי אחמד חמזה, יו"ר הפרלמנט של מחוז כרמאן, כפי שצוטט בסוכנות הידיעות איסנא, "אם יהיו לנו כלי נשק גרעיניים, נהיה מוגנים מפני האיומים עמם אנחנו מתמודדים". הוא הוסיף: "עלינו לשים את ייצור הטילים ארוכי הטווח, אלו המסוגלים לשאת ראשי נפץ לא קונבנציונליים, בראש סדר העדיפויות שלנו".

מתקן המים הכבדים באראקמתקן המים הכבדים באראק

הבכיר האיראני אף הציע לשלם 3 מיליון דולר במזומן, "למי שיהרוג את טראמפ", זאת, בשל הוראתו על חיסולו בתחילת החודש של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. חמזה תקף את הנשיא האמריקני, שנימק את חיסולו של סולימאני ביוזמת "מתקפת מנע" לאחר שנודע, לטענתו, על רצונו לפגוע בחיי אזרחים ויעדים אמריקניים. "האם הבסיסים והמרכזים הצבאיים שלך באזור משמשים לחסד או לפגיעה? האם מותר לנו להרוס את כל הבסיסים שלך במתקפת מנע?"

אתמול איים שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, מפני נסיגה מוחלטת של ארצו מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT), אם מעצמות אירופה יקיימו דיונים על השבת הסנקציות על טהראן במועצת הביטחון של האו"ם. בעקבות זאת, סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי רייבקוב, הזהיר את איראן מנקיטת "צעדים פזיזים". חמזה התייחס היום לדברים, ואמר כי בשל החלטת אירופה "לזנוח" את התחייבויותיה, "אני מציע לצאת מאמנת ההפצה בהקדם האפשרי ולהתקדם אל עבר ביקוע גרעיני. בואו נודיע לעולם שהצטרפנו למועדון הכוח הגרעיני".

פוטין ורוחאני (צילום: שאטרסטוק)פוטין ורוחאני (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות באה כשבוע לאחר הודעת שרי החוץ של צרפת, בריטניה וגרמניה כי ביקשו לכנס את הוועדה המשותפת לטיפול בהפרות הסכם הגרעין עם איראן, זאת, בעקבות הכרזתה על נסיגה נוספת מההסכם והעשרת אורניום לרמה גבוהה יותר. בהודעת המעצמות הודגש כי הן אינן תומכות במדיניות "המקסימום לחץ" של ארצות הברית על איראן.

לפי הודעת שר החוץ האיראני, "אם אירופה תמשיך בהתנהגותה הלא הולמת כלפינו, או תגיש תלונה נגד איראן במועצת הביטחון של האומות המאוחדות, אנחנו נפרוש באופן חד צדדי מהאמנה להפצת נשק גרעיני". לדבריו, נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר את שרת החוץ לשעבר של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, מפני ההשלכות של מהלך כזה בשלושה מכתבים ששוגרו עוד ב-2018.

תגיות:פרויקט הגרעין האיראנידונלד טראמפאירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה