חדשות בארץ

נתניהו: הלקח מאושוויץ – לבלום את איראן

לקראת כינוסו של "פורום השואה הבין-לאומי" בישראל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש לבלום את ניסיונותיה של איראן להשיג נשק גרעיני. הוא קרא לפעולה נגד בית הדין הפלילי הבין-לאומי, שהתובעת הראשית שלו הודיעה כי קיים בסיס לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem, POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem, POOL)
אא

לקראת התכנסותו השבוע של "פורום השואה הבין-לאומי" בישראל, בהשתתפותם של עשרות מנהיגים מרחבי העולם, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את איראן, המצהירה באופן בלתי פוסק על שאיפתה למחוק את ישראל.

בריאיון לערוץ האמריקני TBN, אמר נתניהו כי "שליש מהעם היהודי עלה בלהבות, לא היינו יכולים לעשות דבר. כעת, לאחר השואה והקמת מדינת ישראל, הניסיונות להשמיד את העם היהודי לא פסקו. איראן מכריזה כל יום, שהיא רוצה למחוק את ישראל מעל פני האדמה".

"עכשיו יש לנו את היכולות להגן על עצמנו", הוסיף נתניהו. "אני חושב שהלקח מאושוויץ הוא, ראשית, לבלום דברים רעים כשהם עדיין קטנים, ואיראן היא דבר רע מאוד. לא כל כך קטן, אומנם, אך עם נשק גרעיני זה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אני חושב שהדבר הראשון הוא לבלום אותם. שנית, הם חייבים להבין שהיהודים לעולם לא יהיו יותר חסרי הגנה מול אלה הקמים להורגם".

נתניהו התייחס בדבריו להודעתה בחודש שעבר של התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, פאטו בנסודה, כי קיים בסיס לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה בעזה, בגדה המערבית ובמזרח ירושלים: "הממשל האמריקני, תחת הנשיא טראמפ, התבטא בצורה חריפה נגד בית הדין הפלילי הבין-לאומי, נגד ההחלטה השערורייתית הזאת. אני מפציר בכולם לעשות אותו הדבר, לדרוש פעולה קונקרטית, סנקציות, נגד בית הדין הבין-לאומי, פקידיה, תובעיה, כולם".

"הם נמצאים בעיצומה של מתקפה כללית נגד דמוקרטיות, נגד זכויותיהן של הדמוקרטיות להגן על עצמן, ונגד זכותה של ישראל, של העם היהודי, לחיות במולדת אבותינו, בארץ ישראל", הדגיש ראש הממשלה.

בתוך כך, קולומביה והונדורס הודיעו אתמול על החלטתן להכריז על חיזבאללה כעל ארגון טרור. ההודעה נמסרה במהלך הוועידה האזורית נגד הטרור, המתקיימת בבוגוטה בירת קולומביה. שתי המדינות הדרום-אמריקניות הצטרפו בצעד זה לארגנטינה ופרגוואי, שכבר עשו זאת בעבר. במסגרת ההכרה, קולומביה אימצה את רשימת הטרור המלאה של ארצות הברית, הכוללת בין היתר את משמרות המהפכה של איראן, חמאס והג'יהאד האסלאמי. נתניהו בירך אמש על ההחלטה, ואמר כי "מדובר בצעד חשוב". הוא קרא למדינות נוספות להצטרף למהלך.

שר החוץ ישראל כץ בירך הבוקר על הכרזתו של נשיא קולומוביה, איוואן דוקה, על אימוץ רשימות הטרור של ארצות הברית והאיחוד האירופי. "זוהי התפתחות חשובה, שתסייע במאבק העולם החופשי נגד הטרור האיראני וגרורותיו", נמסר בהודעה מטעמו. "אני קורא למדינות נוספות להצטרף למאבק נגד הטרור".

כזכור, בריטניה הכריזה בסוף השבוע האחרון על ארגון חיזבאללה לזרועותיו השונות כארגון טרור. בכך בוטלה ההפרדה בין הזרוע הפוליטית של הארגון לזרועו הצבאית, שהוכרה כבר בעבר בבריטניה כארגון טרור. משרד האוצר הבריטי מסר, כי נכסי הארגון בשטח הממלכה יוקפאו עם כניסתו לרשימה השחורה של ארגוני הטרור.

(עודכן: 12:12)

תגיות:איראןדונלד טראמפבית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה