חדשות בארץ

יאיר גולן נגד פסילת היבא יזבק: "בדמוקרטיה פוסלים על מעשים"

מספר 7 ברשימת העבודה-גשר-מרצ, חבר הכנסת יאיר גולן, הביע התנגדות לפסילת נציגת הרשימה המשותפת, היבא יזבק, מהתמודדות לכנסת: "לפסול אזרחית שומרת חוק זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית"

גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת יאיר גולן, הביע היום (שני) התנגדות לפסילתה של חברת הכנסת היבא יזבק מהתמודדות בבחירות לכנסת ה- 23. גולן, מספר 7 ברשימת העבודה-גשר-מרצ, כתב בטוויטר: "לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית".

"בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק, שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם", הוסיף גולן, "כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק".

חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד), שהודיע כי יפנה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את יזבק, תקף בחריפות את גולן על דבריו: "ההתבטאויות של יאיר גולן מקוממות בכל פעם מחדש, אך לקרוא לתמיכה במחבלים מתועבים שגבו חיים של עשרות קורבנות חפים מפשע דבר שהוא 'לא נוח' זה שיא חדש. מקומה של היבא יזבק, תומכת המחבלים והמרגלים, מחוץ לכנסת ישראל".

בעבר, לפני שנבחרה לכנסת ה- 22, הביעה יזבק ברשתות החברתיות תמיכה במחבל סמיר קונטאר. כזכור, קונטאר היה אחד ממבצעי הפיגוע בנהריה ב- 22 באפריל 1979, במהלכו רצח את בני משפחת הרן. בדצמבר 2015, יום לאחר חיסולו של קונטאר בסוריה, העלתה יזבק את תמונתו לרשת עם הכיתוב "הלוחם השאהיד".

יזבק הביעה גם תמיכה באמיר מח'ול, אזרח ערבי-ישראלי שהורשע בריגול עבור חיזבאללה, ושוחרר בשנה שעברה בתום ריצוי מאסרו. יזבק העלתה לרשת תמונה שלה עם מח'ול, וכתבה: "אחרי תשע שנים בכלא, אמיר מח'ול בין בני עמו, מזל טוב". בתחילת החודש פרסמה יזבק תמונה משותפת שלה עם ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצאה אל מחוץ לחוק. סלאח יושב כעת בכלא לאחר שהורשע בהסתה ובתמיכה בטרור. אתמול פורסם ב"מקור ראשון", כי יזבק הזדהתה בעבר עם דלאל מוגרבי, המחבלת שעמדה בראש חוליית הטרור של פת"ח שביצעה ב- 11 במרץ 1978 את פיגוע הדמים בכביש החוף. בפיגוע נרצחו 35 ישראלים, ביניהם 12 ילדים.

יזבק, חברת מפלגת בל"ד, הוצבה במקום ה- 8 ברשימת המועמדים לכנסת של הרשימה המשותפת. בכחול לבן ובמפלגת העבודה צפויים לתמוך בבקשות לפסילתה, שיוגשו על ידי הליכוד וישראל ביתנו. לקראת הבחירות לכנסת ה- 22, התבטאו שופטי בג"ץ בזכות פסילתה של יזבק, על רקע הזדהותה עם קונטאר. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה כי התבטאותה של יזבק מהווה "תמיכה בטרור". אלא שיזבק לא נפסלה, מאחר ועתירת הפסילה לא הוגשה נגדה באופן ספציפי, אלא נגד מפלגת בל"ד.

ברשימה המשותפת הביעו זעם על הכוונה של כחול לבן לתמוך בבקשה לפסילת ריצתה של יזבק לכנסת. בריאיון לגלי צה"ל, אמר חבר הכנסת אחמד טיבי כי "אין מקום לבקשת הפסילה. מדובר בשיתוף פוסטים לפני שיזבק הייתה חברת כנסת. עצם השיתוף אינו מהווה תמיכה במעשים עצמם, והיא הסבירה זאת בעבר". יו"ר סיעת הרשימה המשותפת הוסיף, כי הביקורים אצל אסירים משוחררים אינם מהווים תמיכה במעשיהם, אלא נועדו "לשלב אותם מחדש בחברה, לאחר ששילמו את חובם לחברה".

"אני מצפה ממי שרוצה להיות חלופה לשלטון שלא יתנהג 'העתק-הדבק' ממפלגת השלטון או יעקוף אותה מימין", הצהיר טיבי. "זו תהיה התפתחות שלילית מאוד מבחינתנו, ועקיפה של הליכוד מימין". בתשובה לשאלה, האם תמיכת כחול לבן בפסילה תמנע המלצה של הרשימה המשותפת לנשיא על מועמדותו של בני גנץ לראשות הממשלה, ענה טיבי: "נחצה את הגשר כשנגיע אליו. יהיו שיקולים רבים, שקשורים בין היתר בתוצאות הבחירות ובהתנהלות כחול לבן. אני אומר לבוחרי כחול לבן – יהודים אנשי שמאל, או ערבים: אתם בוחרים באנשים שעוקפים את נתניהו מימין, ונוהגים כאילו הוא מודל שמחקים אותו".

תגיות:יאיר גולןהרשימה המשותפתבחירות 2020היבא יזבק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה