חדשות בארץ

הקרב על החסינות: נתניהו עולה למתקפה חריפה נגד אדלשטיין

לאחר שתוסר חסינותו, לא יוכל עוד נתניהו לבקש בשנית חסינות מהכנסת ה-23, מה שיוביל להגשה מהירה של כתב האישום, במסגרתו יוקרא כתב האישום, בנוכחות ראש הממשלה, בבית המשפט המחוזי בירושלים, בצעד שעשוי להביא לנזק משמעותי עבור הליכוד ונתניהו. בסביבת נתניהו תוקפים: "אין חולק שהכול בידיו של יולי אדלשטיין, הוא עדיין יכול למנוע את העוול הנורא שייגרם לנתניהו, לימין ולמדינה כולה. עוד לא מאוחר לתקן"

נתניהו ואדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחו הערב (ראשון) ביקורת חריפה על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהורה לכנס את מליאת הכנסת ביום שלישי הבא לצורך הדיון בהקמת ועדת הכנסת, שתדון בחסינות נתניהו עוד קודם הבחירות. "עצוב לראות כיצד אדלשטיין נופל למלכודת של השמאל", אמרו בסביבת ראש הממשלה. "הוא מאפשר במו ידיו להפוך את הכנסת לקרקס פוליטי בזמן בחירות בכך שהוא נותן את ידו לתחבולות השמאל שמנסה להשתמש בכנסת רק כדי לנטרל את נתניהו".

אדלשטיין במסיבת העיתונאים, שבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין במסיבת העיתונאים, שבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אדלשטיין נחשב לדמות משמעותית שעשויה לבלום את הדיון בחסינות נתניהו המואשם בפלילים. לצד התחייבותו "לפעול בממלכתיות", הוא גם הזהיר מפני כינוס דיוני החסינות ערב הבחירות שימנע מנתניהו "הליך הוגן" ואף "יהפוך את הכנסת לקרקס". למרות החלטתו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הנוטלת מאדלשטיין את הזכות להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת, ליו"ר הכנסת נתון, באופן רשמי, מפתח אחד משמעותי: הוא הסמכות הפרלמנטרית היחידה שבסמכותה לכנס את מליאת הכנסת בפגרה. כדי לאשרר את הרכב ועדת הכנסת, המליאה חייבת להתכנס ורק כך תתאפשר תחילתם של דיוני החסינות. אם אדלשטיין היה מסרב לכנס את המליאה, או מתעכב משמעותית באשרור המהלך, הדיונים אף הם היו צפויים להתעכב באופן משמעותי.

נתניהונתניהו

אלא, ששבוע לאחר הצהרתו כי לא שעה לאיומים, לטענתו, מצד כחול לבן וישראל ביתנו באשר לאפשרות הדחתו, הוא הודיע היום על קידום הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה – לדבריו, "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על האמון במוסד יו"ר הכנסת קיימת חשיבות לקבלה". הדיונים בוועדת הכנסת צפויים להיערך כ-10 ימים, בהם יידונו במקביל בבקשות החסינות של נתניהו ושל ח"כ חיים כץ מהליכוד.

לאחר שתוסר חסינותו, לא יוכל עוד נתניהו לבקש בשנית חסינות מהכנסת ה-23, מה שיוביל להגשה מהירה של כתב האישום, במסגרתו יוקרא כתב האישום, בנוכחות ראש הממשלה, בבית המשפט המחוזי בירושלים, בצעד שעשוי להביא לנזק משמעותי עבור הליכוד ונתניהו. לפי מקורביו של נתניהו, "לא משנה כמה התקשורת והשמאל יחבקו את יו"ר הכנסת, הוא לעולם לא יוכל לברוח מהאחריות לכך". לטענתם, "החלטתו קובעת דה פקטו שענייניו של ראש הממשלה יוכרעו פוליטית ולא באופן ענייני ומעין שיפוטי, כפי שהחוק דורש. ברור לכולם שהטירוף של השמאל לדון בבקשת נתניהו נובעת משתי סיבות מרכזיות: האחת – זה ישמש את קמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'. השנייה - הם בונים על עתירה לבית המשפט שתקבע שאין אפשרות להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה לאחר שכתב האישום יוגש בפועל, שכן ביהמ"ש לא הסיר את האופציה הזו מעל השולחן. אין חולק שהכול בידיו של יולי אדלשטיין, הוא עדיין יכול למנוע את העוול הנורא שייגרם לנתניהו, לימין ולמדינה כולה. עוד לא מאוחר לתקן".

גנץ בעיר דודגנץ בעיר דוד

על אף שלוח הזמנים מקשה על מתנגדי נתניהו להביא להסרת חסינותו עוד קודם הבחירות ב-2 במרץ, בכחול לבן צפויים לאמץ את החלטת אדלשטיין. "נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל", מסר יו"ר כחול לבן בני גנץ. "נמנע מקואליציית החסינות הקיצונית להמשיך ולדרדר את ישראל אך ורק למען האינטרסים האישיים של נתניהו. חייבים להתקדם", הוסיף גנץ.

תגיות:חסינותיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה