חדשות בארץ

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה: ייאסר החיפוש בטלפונים של יועצי נתניהו

ההחלטה מגיעה כחודש לאחר קביעת בית המשפט העליון שאפשרה לעותרים לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, שדחה את הערעור על החלטת בית המשפט השלום למתן צווי חיפוש במכשיריהם הניידים של ארבעת יועצי נתניהו, החשודים בהטרדתו של עד המדינה בתיק 4000. לפי פסק הדין, "התוצאה לפיה דווקא בעניינו של עופר גולן יתקבל הצו, על אף הפגיעה החמורה יותר בזכויותיו בהשוואה לשאר החשודים, איננה יוצרת קושי כלשהו"

יועציו של נתניהו - אוריך, לוק וגולן, במסיבת עיתונאים במרץ (צילום: פלאש 90)יועציו של נתניהו - אוריך, לוק וגולן, במסיבת עיתונאים במרץ (צילום: פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בתל אביב דחה היום (ראשון) את בקשת המשטרה לצווי חיפוש במכשירי הטלפון של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקבע כי יותר חיפוש מוגבל בטלפון הנייד של עופר גולן בלבד. זאת, בניגוד להחלטתו הקודמת להתיר חיפוש ממוקד בכל הטלפונים הניידים של הדוברים – יונתן אוריך, ישראל איינהורן ויוסי שלם. "בקשה זו חשודה על פניה כבקשה שנועדה להלבין או להכשיר את השרץ", נכתב בפסק הדין.

ההחלטה מגיעה כחודש לאחר קביעת בית המשפט העליון שאפשרה לעותרים לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, שדחה את הערעור על החלטת בית המשפט השלום למתן צווי חיפוש במכשיריהם הניידים של ארבעת יועצי נתניהו, החשודים בהטרדתו של שלמה פילבר, העד בתיק 4000, שבמסגרתו חשוד ראש הממשלה בשוחד, מרמה והפרת אמונים. שופט העליון יוסף אלרון הורה לבית המשפט השלום לדון מחדש בבקשת הערעור, בה טענו ארבעת היועצים כי צווי החיפוש שניתנו לבקשת המשטרה, מבוססים על מידע שהוצא מהטלפונים שלא כחוק – הפוסל בעיקרו את הראיות.

גולן ואוריך (תמונות: יונתן סינדל, פלאש 90)גולן ואוריך (תמונות: יונתן סינדל, פלאש 90)

בפסק הדין היום נכתב כי על אף קביעת בית המשפט העליון כי בעניינו של עופר גולן "נודעת חומרה מיוחדת", זאת, נוכח העובדה שהוא נדרש לצאת מחדר החקירה חזרה לרכבו על מנת להביא את מכשיר הטלפון בליווי קצין משטרה, "חרף האמור, התוצאה לפיה דווקא בעניינו של עופר גולן יתקבל הצו, על אף הפגיעה החמורה יותר בזכויותיו בהשוואה לשאר החשודים, איננה יוצרת קושי כלשהו".

על פי החשד, יועציו של נתניהו הם האחראים להצבתו של רכב בעל מערכת כריזה מול ביתו של פילבר ב-29 באוגוסט 2019, שהשמיע קריאות בגנותו של פילבר וקרא לו לחזור בו מעדותו. פילבר, שלא היה בבית באותה עת, דיווח למשטרה על הצבת הרכב, אך לא הגיש תלונה רשמית בעקבותיה.

בהחלטתו בנובמבר כתב שופט המחוזי אברהם היימן כי הוא עיין "בהחלטת בית משפט השלום, המנומקת היטב". לדבריו, "ככל שבחנתי את ההחלטה לא מצאתי בה טעות. לו המקרה היה מגיע לפתחי כפי שהגיע לשם, לא הייתי מחליט אחרת". ‏עם זאת, השופט הוסיף כי השוטרים שחדרו טלפונים הניידים של היועצים לא נהגו בהתאם לדין, וכי "היה עליהם להוציא צו טרם החיפוש". הוא הדגיש: "הסכמה של חשוד בעיצומה של חקירה אינה הסכמה. השב"כ הסכים שלגבי שני החשודים לא הייתה הסכמה מדעת", אמר השופט.

תגיות:צו חיפושעופר גולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה