חדשות בארץ

מנדלבליט דחה בקשת נתניהו לקבל כל חומרי החקירה; נתניהו: "חוסר שקיפות"

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה את בקשת פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו לקבל לידיהם את מלוא חומרי החקירה בתיקיו השונים. נתניהו: "מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש"

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא דוחה את בקשת פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל לידיהם את מלוא חומרי החקירה בתיקי 1000, 2000 ו- 4000.

בהודעה ששלח עוזרו הבכיר של מנדלבליט, גיל לימון, לבאי כוחו של ראש הממשלה, עורכי הדין יוסי אשכנזי ועמית חדד, הבהיר מנדלבליט כי "על פי האיזון שנקבע בחוק, נקודת הזמן שבה נדרשת הרשות להעמיד לרשות הנאשם את מלוא חומר החקירה בעניינו היא במועד הגשת כתב האישום לבית המשפט". לאור העובדה שנתניהו הגיש ב- 1 בינואר בקשת חסינות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, "במצב דברים זה, ועד להשלמת הדיון בבקשה, אין היועץ המשפטי לממשלה רשאי להגיש את כתב האישום לבית המשפט".

מנדלבליט הוסיף, כי בשלב זה ליבת חומרי החקירה ממילא מצויה בידי הפרקליטים, ועל בסיסה הם טענו טענות שונות, הן בשלב השימוע שנערך לראש הממשלה והן לגבי החסינות.

בבקשתם, טענו סנגוריו של נתניהו כי החומר המלא דרוש להם כדי להתכונן לדיון בכנסת בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה. על כך הגיב מנדלבליט כי "חומרי חקירה רבים" הועמדו לרשותם, מעבר לנדרש לצורך דיון החסינות: "חומרים אלו כוללים את כל חקירות החשודים, מאות עדויות עדים, עשרות אלפי עמודים של תמלילי חקירות, חומר חשבונאי, הקלטות, מזכרים וכיוצא בזה ראיות, המהוות את ליבת חומרי החקירה בתיקים הנוגעים למרשכם. משכך, לא נמצא כי יש בסיס לטענה, שאתם זקוקים למלוא חומר החקירה לשם טיעון מלא בבקשת ראש הממשלה במסגרת הדיון בבקשת החסינות".

בעקבות החלטתו של מנדלבליט, נמסרה מטעמו של נתניהו התגובה הבאה: "איך אפשר להילחם בעד האמת, אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות? מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת – נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח – מקודם בכל מחיר".

תגיות:אביחי מנדלבליטחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה