חדשות בארץ

לאחר שהודח מכחול לבן: מזכירות הליכוד אישרה את שריון ח"כ יברקן

לצד הקשיים המשפטיים בנוגע להתמודדות ברשימת הליכוד, ההחלטה לא צפויה לעורר מחלוקת ברשימה שכן יו"ר כולנו לשעבר, משה כחלון, שהוצב במקום ה-5 ברשימה, משך את מועמדותו, ומשכך יקודמו כל חברי המפלגה במקום אחד

יברקן ואמו בטקס ההשבעה של הכנסת ה-22 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יברקן ואמו בטקס ההשבעה של הכנסת ה-22 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שעות לאחר שהודח מכחול לבן, מזכירות הליכוד אישרה היום (רביעי) את שריונו במקום ה-20 של ח"כ גדי יברקן. הוא הודח בידי יו"ר כחול לבן בני גנץ, על רקע מגעים שקיים עם גורמים בליכוד שדחקו בו לערוק לרשימתם. את ההודעה על כך העביר לו יו"ר סיעת תל"מ, ח"כ משה יעלון, שמטעמו הוצב במקום ה-33 בכחול לבן. לצד הקשיים המשפטיים בנוגע להתמודדות ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, ההחלטה לא צפויה לעורר מחלוקת ברשימה שכן יו"ר כולנו לשעבר, משה כחלון, שהוצב במקום ה-5 ברשימה, משך את מועמדותו, ומשכך יקודמו כל חברי המפלגה במקום אחד.

לפי יעלון, "נוכח התנהלותו והתנהגותו שמעידה יותר מכל על ערכיו, הוא מודח ממפלגת תל"מ ולא ייכלל עוד ברשימת כחול לבן לכנסת ה-23". בליכוד הפעילו על יברקן – נציג העדה האתיופית בכחול לבן, לשעבר חבר ליכוד שכשל פעמיים בניסיונותיו להיכנס לכנסת – מסע לחצים כבד על מנת שזה ישוב לרשימה על תקן נציג המגזר. בכחול לבן לא אמורים להינזק מהמהלך, שכן ח"כ פנינה תמנו-שטה (סיעת יש עתיד) מוצבת במקום ה-24 ברשימה.

גנץגנץ

יברקן, שהתמודד לראשונה בבחירות הפנימיות של הליכוד ב-2008, אך לא נבחר לכנסת על אף שנחשב למועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבצת הצעירים, תקף בחריפות מספר פעמים את הליכוד ונתניהו. בחודש שעבר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם (של בני העדה האתיופית, א"פ) שעברו לכחול לבן. רק דבר אחד נתניהו לא מבין, את 'האתיופים' לא קונים בכסף. דבר אליהם רק בערכים ובאידאולוגיה. מה שאין כבר בליכוד של היום".

באוגוסט, על רקע הפרסומים כי חברי הליכוד יחתמו על הצהרת נאמנות לנתניהו, צייץ יברקן: "רק בצפון קוריאה הנאמנות היא למנהיג ולא למדינה. לכל מי שלא האמין שנתניהו דואג רק לנתניהו, יש לי תבלינים בשבילכם שהכובע ירד חלק יותר".

תגיות:הליכודגדי יברקןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה