חדשות בארץ

לאחר ההדחה: בג"ץ דחה את הבקשה של רון קובי למתן צו ביניים

שופט בג"ץ, יצחק עמית, החליט כי אין מקום להיעתר לבקשתו של ראש עיריית טבריה המודח, רון קובי, להוציא צו ביניים שימנע את ההדחה. עם זאת, הוא הורה לקיים דיון בתוך חודש דיון בעתירה של קובי

קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה היום (שלישי) את העתירה שהגיש ראש עיריית טבריה המודח, רון קובי, להוציא צו ביניים נגד החלטתו של השר זאב אלקין לסיים את תפקידו. עם זאת, השופט יצחק עמית קבע כי יש לקיים דיון בעתירה לגופה של החלטת ההדחה, וכי באם העתירה תתקבל – קובי יחזור לתפקידו.

"איני רואה ליתן בשלב זה צו ביניים כפי שנתבקש, אך מובהר בזה כי אין באי מתן צו הביניים כדי למנוע מתן סעד אפקטיבי, אם וככל שהעתירה תתקבל לגופה", כתב עמית בהחלטתו. הוא הוסיף, כי הדיון בעתירה יתקיים לא יאוחר מה- 17 בפברואר, וכי על המשיבים להגיב לעתירה עד 72 שעות לפני מועד הדיון.

עתירתו של קובי הוגשה נגד אלקין, נגד שר הפנים אריה דרעי, ונגד משרד הפנים, המנכ"ל מרדכי כהן והסמנכ"ל שמעון (מוני) מעתוק. מעתוק מונה אתמול על ידי דרעי ליו"ר המועצה הממונה בטבריה. המועצה – שלחברים בה מונו עובדי מדינה ממשרדים שונים – התכנסה הערב לישיבת עבודה ראשונה בעיר.

החלטתו של אלקין להדיח את קובי התקבלה בעקבות השימוע שנערך לו בחודש שעבר, ולאחר שהדרג המקצועי במשרד הפנים המליץ לסיים את תפקידו של ראש העיר, שכשל בהעברת תקציב העירייה לשנת 2019 על אף הארכה שניתנה לו. ההחלטה סיימה חודשים של סחבת משפטית, במהלכם עתר קובי מספר פעמים לבג"ץ.

בעקבות הדחתו, התראיין קובי במהלך היום למספר כלי תקשורת ותקף בבוטות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת אלקין ודרעי. אמש, בתגובה ראשונה שלו להדחה, שניתנה בשידור חי בפייסבוק, אמר קובי כי "ביבי בכיין, אומר בתקשורת שהוא לא רוצה שפקידים ינהלו את המדינה, ומה הוא עושה? שולח פקידים לנהל את טבריה. ביבי צריך ללכת הביתה. אנחנו מאמינים בבית המשפט ובצדק. אלקין חתם כמו חותמת גומי. הוא לא נפגש איתי, לא דיבר איתי ולא עשה דבר כדי לרדת לחקר האמת. חותמת גומי אלקינית מבישה. אלקין, אני מקווה שאתם כבר לא תהיו בממשלה – הליכוד יצטרך לשבת באופוזיציה, כי אתם ביישתם את מדינת ישראל".

תגיות:טבריהבג"ץרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה