חדשות בעולם

גרמניה: מוסלמים ממוצא צ’צ’ני נעצרו בחשד לתכנון פיגועים

כוחות משטרה גרמניים פשטו על בתיהם של אסלאמיסטים קיצוניים ממוצא צ'צ'ני, החשודים בתכנון פיגועי טרור. אחד היעדים שהיה על הכוונת שלהם – בית כנסת בברלין

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משטרת גרמניה ערכה בשעות הבוקר המוקדמות (שלישי) מסע מעצרים בקרב מוסלמים מיליטנטים ברחבי המדינה, החשודים בתכנון פיגועי טרור. על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, חברי החוליה התכוונו לבצע פיגוע בבית כנסת בברלין.

קרוב ל- 200 שוטרים פשטו על בתיהם של האסלאמיסטים הקיצונים בארבע מדינות: ברלין, ברנדבורג, תורינגיה ונורדריין-וסטפאליה. העצורים הינם ממוצא צ'צ'ני, בגילאים הנעים בין 23 ו- 28. מהמשטרה הגרמנית נמסר, כי הם חשודים בעריכת תצפיות על אתרים שונים, בהם התכוונו לבצע מתקפות טרור. השוטרים החרימו דיסקים קשיחים, כסף מזומן וסכינים מבתיהם של העצורים. על הטלפונים הניידים שלהם נמצאו עדויות מצולמות מהאתרים עליהם תצפתו, שכללו – בין היתר – גם מרכזי קניות. בהודעת המשטרה הודגש, כי על פי הידוע "לא הייתה עדיין סכנה קונקרטית של מתקפה".

בדצמבר 2016 נרצחו 12 בני אדם ועשרות נפצעו בפיגוע דריסה בעיר ברלין, שבוצע על ידי מבקש מקלט מוסלמי ממוצא תוניסאי. הטרוריסט הצליח להימלט מהמדינה, וכעבור מספר ימים נורה למוות על ידי שוטרים בעיר מילאנו שבאיטליה. ארגון דאע"ש קיבל עליו את האחריות לפיגוע.

הקהילות היהודיות בגרמניה מאוימות לא רק על ידי האסלאם הקיצוני, אלא גם על ידי גורמי ימין רדיקליים. ביום הכיפורים האחרון ניסה פעיל ימין קיצוני לפרוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה. הוא ירה לעבר דלת הכניסה והשליך לעברה מטען נפץ, אך לא הצליח להיכנס לבית הכנסת, בו שהו באותה עת עשרות מתפללים. לאחר מכן הוא ירה לעבר אזרחים ברחוב ליד בית הכנסת ולעבר מסעדת מזון מהיר סמוכה. בפיגוע נרצחו שני בני אדם, ונפצעו באורח קשה שניים נוספים.

תגיות:גרמניהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה