חדשות בעולם

טראמפ לאיראן: "אל תהרגו את המפגינים שלכם"

בעקבות המחאה הגוברת באיראן נגד המשטר, פנה נשיא ארצות הברית במסר תקיף להנהגה האיראנית: "לא ממש אכפת לי אם הם יישאו ויתנו. זה לחלוטין יהיה תלוי בהם – אבל בלי נשק גרעיני, ואל תהרגו את המפגינים שלכם"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

על רקע ההפגנות המתגברות באיראן נגד משטר האייתוללות, הבהיר הלילה (שני) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי ההחלטה על המשך דרכה של איראן נתונה בידיה של הנהגתה. "היועץ לביטחון לאומי אמר היום שהסנקציות וההפגנות 'חונקות' את איראן, ויכריחו אותם לבוא למשא ומתן", כתב בפרסית ובאנגלית. "האמת, לא ממש אכפת לי אם הם יישאו ויתנו. זה לחלוטין יהיה תלוי בהם – אבל בלי נשק גרעיני, ואל תהרגו את המפגינים שלכם".

אלפי מפגינים יצאו גם אתמול לרחובות באיראן, זה היום השני ברציפות. הזעם האזרחי פרץ לאחר שאיראן – שהכחישה בתוקף כל אחריות להתרסקות המטוס האוקראיני ביום רביעי האחרון – נאלצה בסוף השבוע להודות כי הוא יורט בשוגג על ידי טיל. ברשתות החברתיות הופצו סרטים, בהם נראו מפגינים קוראים ססמאות בגנות המשטר והעומד בראשו, עלי חמינאי, ודורשים את התפטרות ההנהגה.

על פי דיווחים שונים מאיראן, שבשלב זה קשה לאמת את נכונותם, ההפגנות התרחבו לערים רבות, והן כללו גם את הורדת תמונותיו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארצות הברית. כוחות הביטחון של המשטר פעלו לפזר את המפגינים באמצעות גז מדמיע. ישנם גם דיווחים על שימוש באש חיה.

שלשום, בערב הראשון של המחאה, שיגר טראמפ מסר של עידוד לאזרחים באיראן: "לעם האיראני האמיץ, הסובל מזה זמן רב. עמדתי לצידכם מתחילת כהונתי כנשיא, והממשל שלי ימשיך לעמוד לצידכם. אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההפגנות שלכם, האומץ שלכם מעורר השראה". אתמול הזהיר הנשיא האמריקני את מנהיגי איראן: "אל תהרגו את המפגינים שלכם. אלפים כבר נהרגו או נכלאו על ידכם, והעולם צופה. חשוב מזה – ארצות הברית צופה. החזירו את האינטרנט, ותאפשרו לכתבים לדווח בחופשיות. עצרו את ההרג של העם האיראני".

תגיות:איראןהפגנותדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה