חדשות בארץ

תיעוד: כיפת ברזל משתדרגת – הושלמה סדרת ניסויים מוצלחת

עשור לאחר הניסויים הראשונים בכיפת ברזל, הושלמה סדרת ניסויים בגרסה מתקדמת של המערכת, שעד כה ביצעה בהצלחה יותר מ- 2,400 יירוטים מבצעיים מוצלחים: "המערכת החדשה משודרגת ומשופרת, היא תאפשר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים הצפויים בזירה"

כיפת ברזל (קרדיט צילום: דוברות משרד הביטחון)כיפת ברזל (קרדיט צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

(קרדיט סרטון: מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון)

מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, השלימה בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת כיפת ברזל. כך נמסר בצהריים (ראשון) ממשרד הביטחון.

בניסויים, שבוצעו משדה ניסויים בדרום הארץ בהובלת חברת רפאל, נבחנו יכולות המערכת בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת, במספר תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות.

כיפת ברזל מהווה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית, הכולל גם את מערכות שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3. סדרת הניסויים התקיימה 10 שנים לאחר סדרת הניסויים הראשונה של המערכת, שהסתיימה ב- 6 בינואר 2010. כיפת ברזל, שהפכה למבצעית בשנת 2011, ביצעה עד היום יותר מ- 2,400 יירוטים מבצעיים מוצלחים. שדרוג המערכת מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה.

ראש מינהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל, אמר: "המערכת שנבדקה בסדרת הניסויים הנוכחית היא מערכת משודרגת ומשופרת בהשוואה למערכת המבצעית היום. כשנמסור אותה לצה"ל, היא תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים הצפויים בזירה".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, פיני יונגמן, ציין כי הניסויים הסתיימו במאה אחוזי הצלחה: "המערכת יירטה את כל האיומים, ששוגרו לעבר האזורים שהגנו עליהם במסגרת הניסוי. היום אפשר לומר, שמדינת ישראל מוגנת יותר, מעבר למה שמערכת כיפת ברזל יכלה לספק לפני סדרת הניסויים שהשלמנו זה עתה".

כזכור, ביום רביעי האחרון חשף משרד הביטחון, כי הושגה פריצת דרך טכנולוגית שתאפשר פיתוח מערכות מבוססות לייזר רב-עוצמה ליירוט רקטות, טילי נ"ט וכלי טיס זעירים. פריצת הדרך הטכנולוגית מבוססת על דיוק קרן הלייזר, כך שניתן למקד ולייצב את האלומה על מטרה בטווחים ארוכים, כולל התגברות על הפרעות באטמוספירה. טכנולוגיה זו תאפשר לפתח מערכות יירוט אפקטיביות, בעלות יעילות מבצעית גבוהה, שיהוו שכבה נוספת במאמץ ההגנה על מדינת ישראל

תגיות:כיפת ברזלמשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה