חדשות בארץ

משרד הביטחון: הושגה פריצת דרך בפיתוח מערכות יירוט מבוססות לייזר

פריצת הדרך הטכנולוגית, המבוססת על דיוק קרן הלייזר, תאפשר לפתח מערכות הגנה אפקטיביות ליירוט רקטות, טילי נ"ט וכלי טיס זעירים: "עידן חדש של 'לוחמת אנרגיה'"

(צילום מסך, סרטון מפא"ת, דוברות משרד הביטחון)(צילום מסך, סרטון מפא"ת, דוברות משרד הביטחון)
אא

מערכת היירוט מבוססת הלייזר, הדמיה (סרטון: מפא"ת, דוברות משרד הביטחון)

משרד הביטחון חשף היום (רביעי), כי הושגה פריצת דרך טכנולוגית שתאפשר פיתוח מערכות מבוססות לייזר רב-עוצמה ליירוט רקטות, טילי נ"ט וכלי טיס זעירים. הטכנולוגיה החדשה תביא לשינוי אסטרטגי ביכולת ההגנה האווירית של מדינת ישראל.

פריצת הדרך הטכנולוגית מבוססת על דיוק קרן הלייזר, כך שניתן למקד ולייצב את האלומה על מטרה בטווחים ארוכים, כולל התגברות על הפרעות באטמוספירה. טכנולוגיה זו תאפשר לפתח מערכות יירוט אפקטיביות, בעלות יעילות מבצעית גבוהה, שיהוו שכבה נוספת במאמץ ההגנה על מדינת ישראל.

בעקבות פריצת הדרך, התניע המינהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון (מפא"ת) שלוש תוכניות לפיתוח מדגימי לייזר רב-עוצמה, בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות "רפאל" ו"אלביט מערכות": פיתוח מדגים למערכת לייזר קרקעית, משלימה למערכת כיפת ברזל, שתהווה שכבת הגנה נוספת; הלייזר המתמרן – פיתוח מדגים נייד להגנה על הכוחות המתמרנים בשטח; ופיתוח מדגים לייזר שמיירט מעל העננים, מגן על מרחבים גדולים יותר ומותקן על פלטפורמה אווירית.

במשרד הביטחון ציינו, כי עלותו של היירוט בלייזר רב-עוצמה נמוכה. כמו כן, שיטה זו תאפשר ניהול יירוטים חכם וצמצום השימוש במיירטים. יתרון נוסף טמון בשיפור האפקטיביות של מערכי ההגנה, כתוצאה משימוש בשתי טכנולוגיות שונות ומשלימות – הגנה אווירית קינטית (כדוגמת "כיפת ברזל") ולייזר. בשיטה זו קיים גם פוטנציאל ליירוט של איומים נוספים, כדוגמת רחפנים ומזל"טים, ובעתיד אף רקטות מדויקות.

מפא"ת השקיע לאורך השנים מאמצים רבים בקידום הטכנולוגיה של לייזר רב-עוצמה. פיתוחים רבים, מהארץ ומחו"ל, נבחנו והוכחו כלא יעילים. שיתוף פעולה בין מפא"ת לתעשיות הביטחוניות ולגורמים באקדמיה הביא, כאמור, לאחרונה להישגים משמעותיים. הישגים אלה התאפשרו בעקבות פיתוח לייזר חשמלי, בניגוד ללייזר כימי שבו השתמשו עד כה.

ראש מו"פ במפא"ת, תת-אלוף יניב רותם, אמר: "אנחנו נכנסים לעידן חדש של 'לוחמת אנרגיה' באוויר, ביבשה ובים. השקעות המו"פ שנעשו במפא"ת בשנים האחרונות, מציבות את ישראל בין המדינות המובילות בתחום הלייזר רב-עוצמה. במהלך שנת 2020 נבצע הדגמת יכולות של הלייזר בשטח".

שר הביטחון נפתלי בנט הוסיף: "המוח הישראלי ממשיך להוביל חדשנות פורצת דרך. פרויקט הלייזר יהפוך את מערכת הביטחון לקטלנית, עוצמתית ומתקדמת יותר. מדובר בנדבך משמעותי בביצור ביטחון מדינת ישראל. לצד כלי המלחמה הקיימים, נוסיף חרב של לייזר אל מול האיומים, בצפון ובדרום. אנחנו מתקדמים במלוא התנופה, והמסר הברור: לישראל יכולות כבירות, בהגנה ובהתקפה. לאויבי ישראל מוטב לא לבדוק את הסבלנות והיכולות שלנו".

תגיות:לייזרמשרד הביטחוןיירוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה