חדשות בארץ

בעקבות המתקפה האיראנית: טראמפ ונתניהו שוחחו

ברקע המתקפה האיראנית על יעדים אמריקניים בבגדאד והאיומים של טהראן לתקוף את ישראל, הודיע הבית הלבן כי הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו דנו ב"נושאים בילטרליים ואזוריים קריטיים"

נתניהו וטראמפ (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וטראמפ (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו הלילה (בין רביעי לחמישי) בטלפון. כך נמסר מהבית הלבן. על פי ההודעה הקצרה, השניים "דנו בנושאים בילטרליים ואזוריים קריטיים". בוושינגטון לא סיפקו פרטים נוספים על השיחה, ובירושלים טרם הגיבו על ההודעה.

שיחתם של נתניהו וטראמפ נערכה ברקע מתקפת הטילים הבליסטיים של איראן על יעדים אמריקניים בעיראק – תגובה איראנית לחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, על ידי ארצות הברית. באיראן טענו, כי המתקפה גרמה למותם של 80 חיילים אמריקניים. בהצהרה שמסר אמש מהבית הלבן, אמר טראמפ כי "אף אמריקני לא נפגע, כל חיילינו בטוחים", וכי נגרם "נזק מינימלי" לבסיסים שהותקפו: "הכוחות שלנו מוכנים לכל דבר". 

טראמפ הצדיק בדבריו את חיסולו של סולימאני, ותקף בחריפות את איראן: "מ- 1979 הבליגו אומות העולם נוכח התנהגותה ההרסנית והמערערת של איראן במזרח התיכון ומעבר לו. הימים האלו נגמרו. היא המממנת המובילה של הטרור, פועלת להשיג נשק גרעיני ומאיימת על העולם. לא ניתן לזה לקרות. בהוראתי, חיסלנו את הטרוריסט גדול ביותר בעולם. ידיו היו מגואלות בדם איראני ואמריקני, הוא היה צריך להיות מחוסל מזמן. בחיסולו העברנו מסר עוצמתי לטרוריסטים: אם חייכם חשובים לכם – אל תאיימו על חיי אמריקנים".

מוקדם יותר אתמול, אמר מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, כי מתקפת הטילים הייתה "מוצלחת", וכי התגובה האיראנית לחיסולו של סולימאני היוותה "סטירה בפרצופה של ארצות הברית". נשיא איראן, חסן רוחאני, שיגר מסר מאיים לעבר טראמפ. בפתח ישיבת הממשלה בטהראן, אמר רוחאני כי האמריקנים אומנם "קטעו את ידו של סולימאני", אולם בתגובה לכך "הרגל שלהם באזור תיכרת". דובר הממשלה האיראנית, עלי רבאי, הודה למשמרות המהפכה על "המבצע המוצלח", והוסיף: "זו הייתה תגובה לגיטימית. איננו רוצים במלחמה, אבל כל תוקפנות תיענה בתגובה מוחצת".

לאחר ירי הטילים, הזהירו משמרות המהפכה האיראניים כי תגובה אמריקנית תביא אותם לתקוף את דובאי וחיפה. בתגובה לאיומים האיראניים על ישראל, אמר נתניהו: "אנחנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו, עומדים בנחישות ובעוצמה". בנאום בכנסת של פורום קהלת, שנערך בירושלים, הצהיר ראש הממשלה כי "מי שמנסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר".

בתוך כך, רקטות נורו אמש לעבר ה"גרין זון" (האזור הירוק), המתחם בו ממוקמת שגרירות ארצות הברית בבגדאד. בפנטגון אישרו, כי נורו לפחות 11 רקטות, וכי 3 מתוכן התפוצצו בתוך המתחם. במקום הופעלו אזעקות ונשמעו פיצוצים, אך לא היו נפגעים.

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה