חדשות בעולם

טראמפ: במתקפה האיראנית לא היו נפגעים

בתגובה למתקפת הטילים הבליסטיים של איראן על יעדים אמריקניים בעיראק, אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי היא גרמה לנזק מינימלי. הוא קרא למדינות אירופה, לרוסיה וסין לפרוש מהסכם הגרעין, והצהיר כי סנקציות כלכליות חדשות יוטלו "באופן מיידי" על משטר האייתוללות: "לא נסבול יותר את מסע הטרור והרצח של איראן"

טראמפ, הערב (צילום מסך, הבית הלבן)טראמפ, הערב (צילום מסך, הבית הלבן)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב הערב (רביעי) על מתקפת הטילים הבליסטיים של איראן על יעדים אמריקניים בעיראק. בהצהרה שמסר מהבית הלבן, אמר טראמפ כי "אף אמריקני לא נפגע במתקפה של המשטר האיראני, כל חיילינו בטוחים. חייהם של אמריקנים ועיראקים לא אבדו בשל אמצעי הזהירות שננקטו, פריסת הכוחות ומערכת התרעה שעבדה היטב". הוא הדגיש, כי נגרם "נזק מינימלי" לבסיסים שהותקפו: "הכוחות שלנו מוכנים לכל דבר".

טראמפ הצדיק את חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שהוביל לירי הטילים מאיראן: "סולימאני היה אחראי לכמה מהזוועות החמורות ביותר. הוא אימן פעילי טרור, כולל חיזבאללה, הפעיל טרור נגד מטרות אזרחיות, ותדלק מלחמות אזרחים עקובות מדם ברחבי באזור. הוא רצח באופן אכזרי אלפי חיילים אמריקנים. סולימאני הורה על ירי הרקטות, שפגע לאחרונה בארבעה חיילים אמריקניים והרג אזרח אמריקני אחד, וניצח על המתקפה האלימה על שגרירות ארצות הברית בבגדאד. בימים האחרונים הוא תכנן מתקפות חדשות על מטרות אמריקניות, אבל עצרנו אותו".

"מ- 1979 גילו אומות העולם סבלנות נוכח התנהגותה ההרסנית והמערערת של איראן במזרח התיכון ומעבר לו. הימים האלו נגמרו. היא המממנת המובילה של הטרור, פועלת להשיג נשק גרעיני ומאיימת על העולם. לא ניתן לזה לקרות. בהוראתי, חיסלנו את הטרוריסט גדול ביותר בעולם. ידיו היו מגואלות בדם איראני ואמריקני, הוא היה צריך להיות מחוסל מזמן. בחיסולו העברנו מסר עוצמתי לטרוריסטים: אם חייכם חשובים לכם – אל תאיימו על חיי אמריקנים".

טראמפ טען עוד, כי "נראה שאיראן נסוגה, שזה דבר טוב לכל הצדדים המעורבים ודבר טוב מאוד לעולם". הוא הצהיר, כי ארצות הברית תטיל "באופן מיידי" סנקציות כלכליות נוספות על משטר האייתוללות, אך לא פירט את טיבן: "משטר הסנקציות יימשך עד שאיראן תשנה את התנהגותה. איננו מעוניינים להשתמש בכוחנו הצבאי, עוצמתנו הכלכלית מרתיעה בהרבה".

הנשיא האמריקני שב ותקף את הסכם הגרעין עם איראן, עליו חתם קודמו בתפקיד, ברק אובמה, בשנת 2015: "במקום להודות לארצות הברית על ההסכם, האיראנים צעקו 'מוות לאמריקה' כבר ביום שהוא נחתם". הוא קרא לאיראן לזנוח את תמיכתה בטרור ואת שאיפותיה הגרעיניות, וקרא למדינות שנותרו מחויבות להסכם – בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין – "להכיר במציאות" ולפרוש מהסכם הגרעין: "עלינו לפעול יחד כדי לגבש הסכם חדש, שיהפוך את העולם לבטוח ושליו יותר. עלינו לייצר הסכם, שיאפשר לאיראן לשגשג ולנצל את הפוטנציאל העצום שלה. היא יכולה להיות מדינה נהדרת. על העולם לשלוח מסר ברור ומאוחד לאיראן: לא נסבול יותר את מסע הטרור והרצח שלכם". טראמפ הדגיש, כי כל עוד הוא מכהן בתפקידו, לא ירשה לאיראן להשיג נשק גרעיני: "לעולם לא ניתן לזה לקרות".

משמרות המהפכה האיראניים שיגרו הלילה טילים בליסטיים לעבר שני בסיסים בעיראק, בהם נמצאים כוחות של צבא ארצות הברית ושל הקואליציה הבין-לאומית למאבק בדאע"ש. הטלוויזיה האיראנית דיווחה על 15 טילים ששוגרו משטח איראן, וטענה – מפי "מקורות במשמרות המהפכה" – כי במתקפה נהרגו 80 חיילים אמריקניים וכ- 200 נפצעו. בארצות הברית לא דווח לאורך היום על נפגעים.

בנאום שנשא בעיר קום, הגדיר מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, את המתקפה כ"מוצלחת", ואמר כי התגובה האיראנית לחיסולו של סולימאני היוותה "סטירה בפרצופה של ארצות הברית". נשיא איראן, חסן רוחאני, שיגר מסר מאיים לעבר טראמפ. בפתח ישיבת הממשלה בטהראן, אמר רוחאני כי האמריקנים אומנם "קטעו את ידו של סולימאני", אולם בתגובה לכך "הרגל שלהם באזור תיכרת". דובר הממשלה האיראנית, עלי רבאי, הודה למשמרות המהפכה על "המבצע המוצלח", והוסיף: "זו הייתה תגובה לגיטימית. איננו רוצים במלחמה, אבל כל תוקפנות תיענה בתגובה מוחצת".

תגיות:איראןדונלד טראמפקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה