חדשות בעולם

חמינאי: מתקפת הטילים – סטירה בפרצופה של ארצות הברית

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, הגדיר את מתקפת הטילים הבליסטיים לעבר יעדים אמריקניים בעיראק כ"מוצלחת", ואמר כי על כוחות ארצות הברית לעזוב את המזרח התיכון. נשיא איראן, חסן רוחאני, איים "לכרות את הרגל" של האמריקנים באזור. באיראן טענו כי 80 חיילים אמריקניים נהרגו במתקפה, אולם בארצות הברית לא דווח עד כה על נפגעים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר הבוקר (רביעי) כי מתקפת הטילים הבליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים על יעדים אמריקניים בעיראק הייתה "מוצלחת".

בנאום בעיר קום, שהועבר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית, אמר חמינאי כי התגובה האיראנית לחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, היוותה "סטירה בפרצופה של ארצות הברית", והוסיף כי כוחותיה חייבים לעזוב את המזרח התיכון: "עמי האזור וממשלותיו אינם סובלים יותר את הנוכחות האמריקנית". הקהל ששמע את דבריו ליווה אותם בקריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל". 

נשיא איראן, חסן רוחאני, שיגר מסר מאיים לעבר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בפתח ישיבת הממשלה בטהראן, אמר רוחאני כי האמריקנים אומנם "קטעו את ידו של סולימאני", אולם בתגובה "הרגל שלהם באזור תיכרת". דובר הממשלה האיראנית, עלי רבאי, הודה למשמרות המהפכה על "המבצע המוצלח", והוסיף: "זו הייתה תגובה לגיטימית. איננו רוצים במלחמה, אבל כל תוקפנות תיענה בתגובה מוחצת".

מוקדם יותר היום, כתב שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי ארצו "נקטה באמצעים מידתיים להגנה עצמית, בהתאם לאמנת האו"ם, וירתה לעבר בסיס ממנו בוצעה התקפה פחדנית נגד בכירינו ואזרחינו. אנחנו לא מחפשים הסלמה או מלחמה, אך נגן על עצמנו מפני תוקפנות".

מטח של טילים בליסטיים שוגר הלילה משטח איראן לעבר בסיסים בעיראק, בהם נמצאים כוחות של הצבא האמריקני. משמרות המהפכה האיראניים טענו כי המטח כלל עשרות טילי קרקע-קרקע, ששוגרו במסגרת "מבצע השהיד סולימאני". מהפנטגון נמסר, כי "יותר מ- 12 טילים בליסטיים" נורו לעבר בסיסי עין אל-אסד במערב עיראק וארביל בצפונה. הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי המטח כלל 15 טילים.

בהודעה מטעם כוחות הביטחון של עיראק נמסר כי לעבר שני הבסיסים נורו 22 טילים, וכי אין נפגעים בקרב הכוחות העיראקיים. כלי תקשורת באיראן טענו הבוקר, מפי "מקורות במשמרות המהפכה", כי במתקפה נהרגו 80 חיילים אמריקניים וכ- 200 נפצעו. בארצות הברית לא דווח עד כה על נפגעים אמריקניים.

בעקבות המתקפה האיראנית, הגיעו מזכירי המדינה וההגנה של ארצות הברית, מייק פומפאו ומארק אספר, לבית הלבן, להתייעצויות עם הנשיא דונלד טראמפ. הצהרה שהתכוון הנשיא לתת בתגובה למתקפה בוטלה, והוא הסתפק בציוץ טוויטר: "הכל בסדר! טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים הממוקמים בעיראק. מבצעים כעת הערכת נפגעים ונזקים. עד עכשיו, הכל בסדר. יש לנו הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם, ללא ספק! אמסור הצהרה מחר בבוקר".

תגיות:איראןארצות הבריתעלי חמינאיחסן רוחאניקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה