חדשות בארץ

ההחלטה נפלה: נתניהו יבקש חסינות; ימסור הצהרה ב-20:00

נתניהו, שמואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, יבקש הערב מחברי הכנסת חסינות מפני העמדה לדין. הערב בשעה 20:00 הוא יודיע על כך, שעות לתום המועד האחרון שבו יוכל להגיש את הבקשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שמסתיים בחצות

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש הערב (רביעי) מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, וימסור לשם כך הצהרה לתקשורת בשעה 20:00. הלילה בחצות הוא המועד האחרון שבו יוכל נתניהו להגיש את הבקשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

מאז 2005 לא זכאים חברי הכנסת לחסינות אוטומטית מפני העמדה לדין, אלא אם יבקשו מוועדת הכנסת, זאת, בשונה ממה שננהג עד אז, כאשר היועץ המשפטי לממשלה היה צריך לבקש מהוועדה להסיר את החסינות של חבר הכנסת. לצד זאת, החוק מעניק להם פרק זמן של 30 יום מאז הודעת היועמ"ש על העמדתם לדין, במהלכו הם רשאים לבקש מהכנסת להותיר להם את החסינות. ב-2 בדצמבר הודיע מנדלבליט לאדלשטיין כוונתו להודיע על העמדתו לדין של נתניהו, ואם עד היום בחצות לא יכריז על נתניהו על הגשת בקשה רשמית לחסינות, הוא יועמד לדין באופן אוטומטי.

אלא, שמאז אפריל, עם הבחירות הראשונות, ועדת הכנסת פוזרה ומאז לא מונתה מחדש. כך, שרק אם תורכב ממשלה – בהערכה אופטימית, במאי 2020 – תוכל הכנסת לדון בבקשה. זאת ועוד: גם לאחר כינונה, הדיון אודותיה צפוי להידחות באמתלות שונות שיעכבו בפועל את ההגשה הרשמית של כתב האישום לבית המשפט המחוזי בירושלים שידון בתיקיו של ראש הממשלה. נכון לעכשיו, לראש הממשלה אין רוב בוועדה שיצביע על הענקת חסינות לנתניהו, זאת, לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, רמז שמפלגתו לא תתמוך בה.

נתניהו ואדלשטייןנתניהו ואדלשטיין

בתוך כך, לאחר שנודע כי יו"ר הכנסת, הממוקם במספר 2 ברשימת הליכוד, מעכב את כינוסה של הוועדה המסדרת שאמורה לדון בהקמת ועדת הכנסת שתדון במתן החסינות לנתניהו, בכחול לבן זועמים על אדלשטיין וטוענים כי הוא מנצל את משרתו הרמה לסיוע לראש הממשלה. "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו", נמסר מטעם המפלגה. "לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

נתניהו, שהשבוע הצהיר שחסינות היא "אבן יסוד בדמוקרטיה", זלזל בפומבי במהלך מערכות הבחירות בשנה החולפת בהערכה כי הוא אכן יבקש אותה, ובהזדמנות אחת הוא אף הכחיש זאת בתוקף. בסיבוב הראשון באפריל נשאל נתניהו בריאיון לחדשות 12 האם ינסה לקדם חוק או מהלך כלשהו שימנע את העמדתו לדין, והוא השיב: "מה? מה פתאום?! התשובה היא לא" וטען כי "מה שיפיל את זה, זה העובדות עצמן".

ביום שני הודיע נתניהו כי ימסור בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת במלון אוריינט בירושלים, אולם זמן קצר לאחר מכן נמסר ממשרד ראש הממשלה כי ההצהרה תידחה למועד אחר. בכחול לבן התייחסו לדחיית ההצהרה, וכתבו בחשבון הטוויטר של המפלגה: "הוא לא יכול לנהל הצהרה, איך הוא ינהל מדינה?"

תגיות:חסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה