חדשות יהדות

אסון רודף אסון: במה להתחזק? זו תשובתו של הרב זילברשטיין

הרב חנניה צ'ולק, יו"ר 'עזר מציון', שיגר מכתב כואב לחבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין, עם שאלה כואבת: "במה להתחזק בעקבות האסונות הקשים?" קבלו את תשובתו של אחד מגדולי הדור

הרב יצחק זילברשטייןהרב יצחק זילברשטיין
אא

במה להתחזק בעקבות האסונות הקשים? – שאלה זו שאל הרב חנניה צ'ולק, יו"ר 'עזר מציון', במכתב כואב ששלח לרבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין.

במכתב שנכתב מדם ליבו, שואל הרב צ'ולק כיצד להתמודד עם גל האסונות הכבד. "אני מתנצל שאני כותב בעניין, אבל לבי כאוב וזועק מצער הרבים עקב הצרות הנוראות והתכופות שקורא בתוכנו", פותח הרב צ'ולק את דבריו. "אני שנים שומע וחי עם צרות של עם ישראל, אבל בשבועות האחרונים אין יום שאין קללתו גדולה"...

"אנו חיים בטירוף של אסונות, אסון רודף אסון, אנשים צעירים נפטרים ללא עת ממחלות ומדום לב, מתאונות קשות, משריפות, כל הזמן מלווים לבית עולמם נשים ילדים", כותב הרב צ'ולק בכאב עז.

"30 אלף איש בשנה האחרונה חלו במחלות הסרטן", חושף הרב צ'ולק נתונים מצמררים. "עם ישראל בצער נורא מהאסונות האחרונות, בפרט מהמקרה הנורא של הרב יצחק וייס זצ"ל שנפטר בתוך שלושה ימים מפטירת בנו ממוות עריסה, אסון שזעזע את כלל ישראל. אנו רצים מבוקר עד לילה ללוויות ולניחומי אבלים ולחולי ישראל לחזקם בחוליים".

"אם מותר לי לומר, אבא, אבינו שבשמים, כועס, וכולם בפחד מה יקרה היום, ומה יהיה מחר, והרבה אנשים שאני פוגש ובפרט המשפחות השכולות חרדות ושואלות מה יש לעשות להוריד את חרון אף ה'. אשמח לשמוע את תשובת הרב", מבקש הרב צ'ולק במכתבו.

כתשובה, כתב הרב זילברשטיין מכתב ארוך ומפורט. בו ציין כי "יש להתחזק בקדושת השבת, בלימוד הלכותיה ובכיבודה, יש להתרגל לומר על כל דבר 'לכבוד שבת'".

הרב זמיר כהן במתק שפתיו: איך נראית השבת באמת? ואיך להנות ממנה בעוצמות גבוהות? צפו:

בעניין זה נציין את דברי המשנה ברורה שפוסק להלכה: "וטוב לומר על כל דבר שקונים או מכינים לשבת, "לכבוד שבת קודש" כי הדיבור פועל הרבה בקדושה ועל ידי הדיבור חלה קדושת שבת על אותו דבר" (משנ"ב שם סק"ב בשם המג"א ומחצית השקל אות א'). 

וכתבו הספרים בשם רבינו האריז"ל שהזיעה שהאדם מזיע בצרכי שבת, מוחק בה הקב"ה את כל העוונות כמו הדמעות, ולכן צריך לטרוח הרבה בשביל כבוד שבת (מחב"ר סק"א, שערי תשובה סק"ב, בא"ח לך לך ס"ד, וכן הוא במעבר יבוק - שפת אמת, פיח)

איך מתחזקים בשמירת שבת? בחרו אחת מהקבלות הבאות

"אני מתפלל ומתפלל ושום דבר לא זז", וזה מה שהשיב הרב זילברשטיין

הרב זילברשטיין מציין כמה יש להיזהר מכך שנאנחים ח"ו על הטרחה להכין את השבת, ובמקום להחדיר לילדים את השמחה על בא השבת, הם מחדירים בם את הקושי של הכנסת שבת. כמה עלינו להתכונן לשבת בשמחה.

עוד הוסיף חבר המועצת וכתב: "כמו כן לאחרונה נלחמים פריצי ישראל על נושא הצניעות בהפרדה בין גברים לנשים, ויש לנו ללמוד מזה, שהקב"ה רוצה מאתנו להתחזק בזה, ולשמור ביתר שאת וביתר עוז על קדושת הצניעות של עם ישראל".

רוצים להתחזק בכבוד השבת? לחצו כאן.

תגיות:חיזוקהרב יצחק זילברשטייןהרב חנניה צ'ולקאיציק וייס ז"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה