חדשות בארץ

חמאס: עצרנו קציני מודיעין של הרש"פ שהיו מעורבים בחיסול אבו אל-עטא

משרד הפנים בעזה טען, כי קצינים של המודיעין הכללי ברשות הפלסטינית עקבו במשך חודשים אחרי בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, וכי המידע שהעבירו לישראל סייע לחיסולו

תקיפות צה"ל ברצועה במבצע "חגורה שחורה" (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפות צה"ל ברצועה במבצע "חגורה שחורה" (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

משרד הפנים העזה, הנמצא בשליטת חמאס, הודיע היום (ראשון) על מעצרה של חוליה שסייעה לישראל לחסל את בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. בהודעת המשרד נטען, כי חברי החוליה הינם קצינים במנגנון המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית ברמאללה. בהוראתו של מפקד מפקד אזור רצועת עזה במודיעין הרשות, שעבאן עבדאללה אל-ע'רבאווי, הם עקבו במשך מספר חודשים אחרי תנועותיו של אבו אל-עטא. המודיעין שאספו הועבר על ידי אל-ע'ראבאווי ישירות לישראל. החשודים נעצרו על ידי מנגנון הביטחון הפנימי ברצועת עזה.

ערוץ אל-אקצא של חמאס שידר את עדויותיהם של חברי החוליה, בהם הודו במיוחס להם כשפניהם מוסתרים. כמו כן, שודר סרטון ממצלמות האבטחה שתיעדו את רגע חיסולו של אבו אל-עטא.

ׁ(רגע החיסול במצלמות האבטחה)

סיכולו הממוקד של אבו אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית של "גדודי אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בוצע לפני כחודש וחצי. ארגון הטרור הגיב במטחי רקטות לעבר גוש דן ואזור הדרום. במהלך שני ימי הלחימה של מבצע "חגורה שחורה" חיסל צה"ל כ- 25 מחבלים, שהשתייכו למערך שיגור הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, והותקפו עשרות יעדים מרכזיים של הארגון, ביניהם: מפעלים לייצור אמל"ח, מתחמי אימונים ומחסני אמל"ח, חמ"לים ואתרי שיגור, וכן מנהרות ותשתיות ימיות ותת-קרקעיות. כ- 450 רקטות שוגרו לעבר ישראל, כ- 60% מהן נפלו בשטחים פתוחים, ולוחמי כיפת ברזל יירטו כ- 90% מהרקטות האחרות.

בישראל הבהירו, כי אבו אל-עטא היה "פצצה מתקתקת". הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בשבוע שעבר, בנאום במרכז הבין-תחומי בהרצליה, כי בכיר הג'יהאד האסלאמי הפריע ליישום ההסדרה בין ישראל וחמאס: "הוא ערער וחרחר מלחמה באופן קבוע, 99% מהפיגועים במהלך השנה האחרונה היו מעשה ידיו". כוכבי הוסיף, כי לאחר החיסול נוצרה הזדמנות: "חמאס חזר להכתיב את סדר היום, ואנחנו נמצאים בתהליך – בסיוע המצרים – שבו, בתמורה לשיפור ניכר במצב הביטחון ברצועת עזה, אנחנו נאפשר הקלות אזרחיות. זו המדיניות של ממשלת ישראל. אני תומך בה, חושב שהיא נכונה, ואני חושב שהיא יכולה ליצור שקט וביטחון לתושבי עוטף עזה". הרמטכ"ל הדגיש כי מדובר בהזדמנות "שברירית": "מוטל על שני הצדדים לנצל את הרגע הייחודי הזה, ובאותה נשימה לא לשכוח לרגע שבתוך כל התהליך יש לנו את שאול אורון והדר גולדין, שאנחנו צריכים להשיבם חזרה לביתם".

תגיות:הרשות הפלסטיניתחמאסרצועת עזהבהאא אבו אל-עטא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה