חדשות בארץ

צה"ל חיסל את בכיר הג’יהאד האסלאמי, מטחי רקטות לעבר ישראל

צה"ל, בשיתוף השב"כ, חיסל את בהאא אבו אל-עטא, המפקד הבכיר של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, שהיה אחראי לרוב פעילות הטרור של הארגון ברצועה, ותכנן להוציא לפועל פיגועים נוספים בימים הקרובים. הפלסטינים הגיבו בירי של מטחי רקטות. הלימודים בוטלו בגוש דן, בדרום וביישובי עזה. מקומות עבודה לא חיוניים יישארו סגורים

עצרת של הג’יהאד האסלאמי (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)עצרת של הג’יהאד האסלאמי (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

צה"ל, בפעילות משותפת עם השב"כ, חיסל הלילה (שלישי) את המפקד הבכיר של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטא. על פי הדיווחים מעזה, במהלך תקיפת המבנה בו שהה הטרוריסט הבכיר נהרג אדם נוסף. החיסול אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 9:00.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי אבו אל-עטא היה אחראי על רוב פעילות ארגון הטרור ברצועה, והיווה "פצצה מתקתקת": "הוא הוביל ועסק באופן ישיר בפיגועים ובניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל במתווים שונים, ובהם ירי רקטי, ירי צליפה, שיגור רחפנים ועוד".

אבו אל-עטא היה אחראי לרוב הפיגועים שיצאו בשנה האחרונה ברצועת עזה, בכללם הירי לעבר פסטיבל שדרות ב- 25 באוגוסט, ומטח הרקטות לעבר העיר שדרות ויישובי העוטף ב- 1 בנובמבר. הקבינט אישר את החיסול לפני מספר ימים, ובוצע הלילה כשנקרתה ההזדמנות המבצעית לכך.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, הוסיף כי אבו אל-עטא תכנן לקדם בימים הקרובים את הוצאתם לפועל של פיגועים שונים, שכללו ירי רקטי לעבר מרחב העוטף, פיגועי צליפה וחדירה ושיגור רחפנים. הוא הדגיש כי החיסול בוצע באמצעות תקיפה כירורגית, שנועדה למנוע ריבוי נפגעים, וכי אין כוונה לחזור למדיניות הסיכולים: "זהו אירוע נקודתי. צה"ל לא מעוניין בהסלמה, אבל אנחנו ערוכים להמשיך ולפעול נגד כל מי שינסה לפגוע בביטחון ישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הלילה סוכל המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי בעזה, בהאא אבו-אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים והתכוון להוציא פיגועים מיידיים. פעולת צה"ל הומלצה על ידי הרמטכ"ל וראש השב"כ ואושרה על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, לאחר הצגה ואישור הקבינט".

מעט לפני השעה 6:00, הפלסטינים הגיבו במטחי רקטות לעבר דרום הארץ ויישובי עוטף עזה. התרעות צבע אדום נשמעו, בין היתר, באשדוד ובגדרה, באשקלון ובקיבוץ זיקים. בסביבות השעה 7:00 נשמעו אזעקות צבע אדום בראשון לציון, בחולון, בשדרות ובמרחב עוטף עזה. בשעה 8:00 נשמעו אזעקות בתל אביב, ראשון לציון, חולון ובת ים. במהלך אחד המטחים, פגעה רקטה פגיעה ישירה בבית בעיר שדרות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים באירוע.

צוותי מד"א טיפלו עד כה ב- 6 בני אדם, שפונו לבתי החולים אסותא באשדוד, ברזילי באשקלון וקפלן ברחובות. 3 מהפצועים נחבלו באורח קל בזמן ריצה למרחב המוגן, 3 בני אדם נוספים לקו בחרדה.

פיקוד העורף הורה על ביטול הלימודים בגוש דן, בעוטף עזה וביישובי הדרום. מקומות עבודה לא חיוניים יישארו סגורים. לאור הערכת מצב, בצה"ל הוחלט על חסימות של אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. מעברי ארז וכרם שלום נסגרו, ומרחב הדיג ברצועה צומצם. תנועת הרכבות בקטע בין אשקלון לבאר שבע הופסקה עד להודעה חדשה, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים לא יפעלו. הרכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) יתחילו ויסיימו את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. על הנוסעים מבאר שבע או אליה לעשות שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

(עודכן: 8:16)

תגיות:רצועת עזהרקטותצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה