חדשות יהדות

צביקה הדר מפתיע: "התורה היא של כולנו, אבל היום כל דבר הופך ל’הדתה’"

אחרי שעמד לצדו של הרב אלימלך פירר בגלוי בפוסט תמיכה שהסעיר את המדיה החברתית - צביקה הדר מדבר כעת על ההחלטה לשלוח את ילדיו הקטנים לבית ספר ששם דגש על לימודי יהדות, צעד שנתפס כ'אמיץ' במיוחד בקרב חבריו החילוניים

צביקה הדר צביקה הדר
אא

אחרי שעמד לצדו של הרב אלימלך פירר בגלוי בפוסט תמיכה שהסעיר את המדיה החברתית - צביקה הדר מדבר כעת על ההחלטה לשלוח את ילדיו הקטנים לבית ספר ששם דגש על לימודי יהדות - צעד שנתפס כ'אמיץ' במיוחד, בקרב חבריו החילוניים. 

"חברים שלי ששמעו שהילדים שם, אמרו לי: 'לא מפריע לך שהם לומדים פרשת שבוע?'", מספר הדר בראיון לריקי רט מ'מקור ראשון'. "ואני רוצה לומר להם: 'אתם נורמליים? מה מפריע לכם שהילדים ידעו פרשת שבוע? זה רק של הדתיים?'. התורה היא של כולנו. כמה דברים אפשר ללמוד מפרשת השבוע… אבל כל דבר הופך ל'הדתה'. פעם לא הייתה הבעיה הזאת. כולם חיו את חייהם יחד, הכול היה בסדר, לא שפטו אף אחד. אף אחד לא הרגיש שמהלכים עליו אימים".

דבריו אלו מצטרפים לעמדה חד משמעית בנוגע לסערה שקמה בעקבות אירוע ההתרמה לעמותת 'עזרה למרפא', שבראשה עומד הרב אלימלך פירר. "הסיפור של הרב פירר זועק לשמיים", הוא אומר ומדגיש כי הוא האדם האחרון עלי אדמות שאפשר לחשוד בו שהוא בעד הדרת נשים. ובכל זאת, את הסערה הזו הוא לא יכול להבין. "זה המנהג של הבנאדם, וצריך לכבד את זה".

על רקע סערת 'ההדרה' כתב הדר פוסט טעון ברשתות החברתיות, ובו הוא יצא כנגד כל אותם מתנגדים לרב פירר, שבחרו לעשות זאת מעל במות תקשורתיות כאלה ואחרות. "איזה פסטיבל תקשורתי של פלגנות ווכחנות שמעורר מהומה רבה על לא דבר", כתב אז. לדידו אירוע ההתרמה היה "אירוע חשוב ומרגש, ומפגש בין אנשים רבים בחברה הישראלית". 

גם כיום הוא לא מתנצל על הדברים שכתב אז, ועדיין עומד מאחורי עמדה תומכת ומפרגנת בעשייתו של הרב פירר. "החדירה של הפוליטיקה והפופוליזם לחברה הישראלית - מדאיגה מאוד. הרב פירר הוא בדיוק דוגמה לבנאדם שיכול לקשר בין חילונים לחרדים - אוטודידקט שמשלב מדע והלכה, אדם שאוהב לעזור לכל אדם. אפשר להתאמץ ולמצוא את השמונים אחוז המשותפים בינינו, ולא את העשרים המפרידים", הוא מסכם. 

תגיות:סלבסמענייןצביקה הדרהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה