מתכונים למנות עיקריות

איך מכינים סושי? מדריך ברור וקל

אספנו במיוחד בשבילכם את כל הכללים המדויקים להכנת סושי בבית, וזה הרבה פחות מסובך ממה שנדמה לכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוהבים סושי? חולמים להכין סושי ביתי אבל חוששים לנסות? אספנו עבורכם כמה טיפים להכנה נכונה של סושי. זה לא בדיוק מתכון, אבל אחרי הטיפים האלה, כל מתכון שתבחרו להכין יצא נהדר.

 

אורז לסושי

החלק הכי חשוב בסושי הוא, כמובן, האורז. לא כל אורז פשוט מתאים לסושי. מומלץ לקנות אורז מסוג קלירוז, אבל אפשר להשיג גם חבילות פשוטות של מה שנקרא "אורז לסושי". האורז שמיועד לסושי מכיל יותר עמילן, כך שהוא דביק יותר מאורז רגיל.

כדי להכין את הסושי, מתחילים בשטיפה יסודית של האורז. בלי השטיפה, נותר על האורז עמילן שהתייבש, והוא מקשה על ההכנה הנכונה של הסושי. לכן שוטפים את האורז ומסננים כמה פעמים, עד שהמים שיוצאים ממנו שקופים לגמרי. כשהאורז שטוף היטב (וכמובן, ברור היטב), מעבירים אותו לסיר, ומוסיפים מים ביחס של 1.1 לאורז – על כל 100 גר' אורז מוסיפים 110 מ"ל מים. מרתיחים את האורז עם המים בסיר מכוסה, ומבשלים 20 דקות על אש נמוכה. אחרי 20 דקות מכבים את האש ומשאירים את הסיר סגור עוד 10 דקות לפני שפותחים אותו.

בשלב הבא צריך לתבל את האורז. אם רוצים תיבול אסייאתי, כדאי להשתמש בחומרים מתאימים, לתיבול טוב של ק"ג אורז, מחממים בסיר 50 מ"ל מירין, 1/4 כוס סוכר ו-1/4 כפית מלח, עד שהכל נמס ומתאחד. מורידים מהאש, ומוסיפים לתערובת גם 35 מ"ל חומץ אורז. אלה כמויות בסיסיות, אבל אפשר להוסיף או להפחית מהסוכר ומהחומץ כדי להתאים את הרוטב לטעם שאוהבים.

את הרוטב הזה מערבבים אל תוך האורז כשהוא עדיין חם מהסיר, כדי שהאורז יספוג היטב את הטעמים וגם כדי שיוציא את העמילן שבתוך האורז, מה שיהפוך אותו לדביק ומתאים לסושי. אחרי הערבוב מניחים את האורז להתקרר בטמפרטורת החדר.

 

דגים

הדגים שהכי מתאימים לשימוש בסושי הם טונה, בס, אינטיאס וסלמון. חשוב מאד לקנות דגים טריים ממש, ולנקות אותם היטב מהעצמות ומהעור. שומרים את הדגים בקירור עד להכנה. כדי להכין את הסושי, חותכים את הדג לרצועות דקות. מבחינת כמות, מכניסים לסושי בערך 60% דג ו-40% ירקות.

הרב יוסף זריצקי - כשרויות דגים

 

ירקות

יש הרבה ירקות שאפשר להכניס לסושי. כל ירק שתבחרו – חותכים למקלות בעובי של כ-1/2 ס"מ, ובאורך של בערך 6-8 ס"מ, לגלגול נוח. אפשר להשתמש במלפפון – אך רק במעטפת החיצונית שלו, ללא החלק הפנימי שמכיל את הגרעינים. ירקות מתאימים נוספים הם גזר, אבוקדו, עירית, בצל ירוק, דלעת יפנית, וגם בטטה מבושלת ואספרגוס, שאותו חולטים כחצי דקה במים רותחים לפני השימוש.

מלבד הירקות, אפשר לשלב בסושי גם אננס, אפרסק או מנגו, שמשתלבים יפה עם הדגים ונותנים לסושי מתיקות נעימה.

 

ואיך מגלגלים?

אחרי שכבר יש לכם בידיים את כל החומרים הנחוצים, הגיע הזמן לגלגל את הסושי. כדאי לקנות מחצלת ייעודית לגלגול סושי, ולעטוף אותה בניילון נצמד, כדי שהאורז לא יידבק אליה. כמובן, קונים אצות מתאימות לגלגול סושי, וחותכים כל אצה לשניים בכיוון הפסים שעליה. מניחים כל מחצית אצה על המחצלת, כשהצד החלק מונח על המחצלת, ומתחילים למלא, אבל לפני כן שלב אחד נוסף: מכינים בצד קערה עם מים קרים, ובין גלגול לגלגול מרטיבים את הידיים, כדי למנוע מהאורז להידבק.

אז מרטיבים את הידיים, לוקחים מעט אורז ויוצרים ממנו שכבה דקה על האצה. משאירים רק שוליים בחלק העליון של האצה, לגלגול. על האורז מסדרים דגים וירקות לאורך האצה, כאמור, ביחס של 60% דגים ו-40% ירקות, ומתחילים לגלגל עם המחצלת מהחלק העליון של האצה כלפי מטה, יחסית בעדינות, בלי הידוק יתר. מרטיבים את קצה האצה כדי להקל על ההדבקה שלה.

כשהרול מוכן, מרטיבים סכין חדה במים קרים, ופורסים את הרול ל-6-8 עיגולי סושי. וזהו, יש לכם סושי ביתי מוכן מושלם.

בהגשה, מגישים גם ג'ינג'ר כבוש, רוטב סויה איכותי וכמובן ווסאבי, והתוצאה – מושלמת.

תגיות:שוסיאיך מכינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה