חדשות בעולם

סעודיה: עונש מוות לחמישה מהמעורבים ברצח העיתונאי ג’מאל חשוקג’י

בית משפט בסעודיה גזר עונש מוות על חמישה מתוך 11 הנאשמים, שהועמדו לדין בפרשת חיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י. על שלושה מעורבים נוספים נגזרו 24 שנות מאסר, ושלושת הנאשמים האחרים זוכו מאשמה

חשוקג’י (צילום: שאטרסטוק)חשוקג’י (צילום: שאטרסטוק)
אא

התובע הכללי של סעודיה הודיע היום (שני), כי חמישה מהמעורבים ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י נידונו למוות על ידי בית משפט במדינה. על שלושה מעורבים נוספים נגזרו 24 שנות מאסר. שלושה נאשמים מתוך 11 האזרחים הסעודים, שהועמדו לדין בפרשה, זוכו מאשמה. לרשות הנידונים למוות ולמאסר עומדת האפשרות לערער על גזרי הדין.

חשוקג'י, שנודע כמבקר תקיף של המשטר הסעודי ושל יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן, עזב ב- 2017 את ארצו וגלה מרצון לארצות הברית. בתחילת אוקטובר 2018 הוא נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, לצורך השלמת הליכים ביורוקרטיים שיאפשרו לו להינשא מחדש, ועקבותיו נעלמו. בריאד הכחישו בתחילה כל קשר להיעלמותו של העיתונאי, וטענו כי יצא מבניין הקונסוליה בעודו בחיים. אולם מדיווחים שונים בכלי התקשורת עלה, כי חשוקג'י נרצח בתוך הבניין על ידי צוות סעודי של 15 אנשים, שהגיע במיוחד לשם כך מריאד. כשבועיים וחצי לאחר היעלמותו, הודתה סעודיה כי העיתונאי אינו בין החיים. עם זאת, הסעודים טענו כי הוא נהרג בקטטה בתוך הקונסוליה.

לאחר התפתלויות רבות נאלצה סעודיה להודות כי את חיסולו של חשוקג'י ביצעו סעודים, חלקם מהמעגל המקורב ליורש העצר. היא הכחישה בתוקף פרסומים שונים, לפיהם הנסיך מוחמד היה מעורב אישית במתן ההוראה לביצוע החיסול. הפרשה גררה ביקורת נוקבת על סעודיה במדינות המערב. חברים בקונגרס האמריקני, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, תבעו להעניש אותה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי מדובר ב"פשע נורא ובלתי מתקבל על הדעת", אולם המשיך לתת גיבוי למשפחת המלוכה הסעודית: "ארצות הברית מתכוונת להישאר שותפה איתנה של סעודיה כדי להבטיח את האינטרסים של ארצנו, של ישראל ושל כל השותפים האחרים באזור", אמר.

בעקבות הפרשה המביכה מבחינתה של סעודיה, פוטרו מספר בכירים בממלכה – ביניהם סגן ראש המודיעין, אחמד אל-עסירי; יועצו של יורש העצר, סעוד אל-קחטאני; והקונסול הסעודי באיסטנבול, מוחמד אל-עותייבי. אל-קחטאני ואל-עסירי נחקרו על מעורבותם בפרשה, אך לא הוגש נגדם כתב אישום. אל-עותייבי הועמד לדין, אך בית המשפט זיכה אותו מאשמה מחוסר ראיות, יחד עם שני נאשמים נוספים. הטלוויזיה הסעודית הרשמית מסרה, כי לאחר פרסום גזרי הדין הוא שוחרר מבית הכלא.

תגיות:סעודיהג'מאל חשוקג'י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה