חדשות בעולם

דיווח: מספר ההרוגים בהפגנות באיראן – למעלה מ- 1,500

מקורות ממשלתיים באיראן מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי בגל המחאות בחודש שעבר נהרגו למעלה מ- 1,500 מפגינים – מספר גבוה בהרבה מההערכות עד כה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

למעלה מ- 1,500 בני אדם מצאו את מותם בגל ההפגנות האחרון, ששטף את רחובות איראן בחודש שעבר. כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס", בהסתמך על שלושה מקורות במשרד הפנים האיראני. על פי הדיווח, מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, הורה לעשות "כל מה שצריך" על מנת לדכא את המחאות, שפרצו במדינה בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק עליה הכריזה הממשלה ב- 15 בנובמבר.

המספר בו נקבו המקורות הממשלתיים בטהראן גבוה באופן ניכר מההערכות שפורסמו בשבועות האחרונים בנוגע למספרי ההרוגים. שליח הממשל האמריקני לענייני איראן, בריאן הוק, העריך בתחילת החודש כי נהרגו למעלה מ- 1,000 אזרחים, וכ- 7,000 נעצרו. ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" טען בשבוע שעבר למספר נמוך בהרבה של הרוגים – כ- 300. משטר האייתוללות לא פרסם נתונים מספריים מלאים, והסתפק בהודעה כי עשרות מפגינים נהרגו במהלך פיזור המהומות.

על פי ההערכות במערב, גל המחאות האחרון מולו ניצב המשטר האיראני היה החריף מסוגו מאז המהפכה שהעלתה אותו לשלטון ב- 1979. מחאת הדלק, שהתפשטה מטהראן לכל רחבי המדינה, הפכה למחאה נגד המשטר ולקריאות לסילוקו. במהלך המהומות, שרפו המוחים מבני ציבור ודת, בנקים ותחנות דלק.

כוחות הביטחון לא בחלו בשימוש בכוח נגד המפגינים הלא חמושים, וירו בהם למוות. האלימות הרבה בה עשו שימוש הביאה לדיכוי המחאות בתוך פחות משבועיים. על פי המקורות האיראניים, בין 1,500 ההרוגים ישנם לפחות 17 בני נוער וכ- 400 נשים.

תגיות:איראןהפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה