חדשות בארץ

נתניהו בכותל: "לא נרכין ראש מול הגזירות האנטישמיות של בית הדין בהאג"

בדברים שנשא לאחר הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הודעת התובעת הראשית של בית הדין הבינלאומי בהאג על כוונתה לפתוח בחקירה נגד ישראל היא "אנטישמיות לשמה"

נתניהו ופרידמן, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו ופרידמן, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק הערב (ראשון) נר ראשון של חנוכה ברחבת הכותל המערבי, כשלצדו רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן.

בדברים שנשא לאחר ההדלקה, התייחס נתניהו להודעת התובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג על כוונתה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה.

"נאבקנו לפני 2,200 שנים נגד הגזירות האנטישמיות של אנטיוכוס, שבא למחוק את זכויותינו, את זהותנו ואת עצמאותנו. המאבק הזה נמשך כ- 30 שנה, והוכתר בהצלחה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו עומדים עדיין במאבק, שלא הסתיים. ביום שישי נתבשרנו, שגזירות חדשות מוטלות על העם היהודי. גזירות אנטישמיות של בית הדין הבינלאומי, שבא ואומר לנו שאין לנו זכות לחיות פה, ושאם אנחנו חיים פה – אנחנו מבצעים פשעי מלחמה. זו אנטישמיות לשמה. אנחנו לא נרכין ראש מול העוולה הזאת, מול האבסורד הזה, ונילחם בכל הכלים".

"אנחנו מרימים את הנרות הללו שאנו מדליקים נגד כל הגזירות, נגד האנטישמיות החדשה. כפי שניצחנו אז – ננצח גם היום", חתם נתניהו את דבריו.

כזכור, התובעת הראשית של בית הדין בהאג, פאטו בנסודה, הודיעה כי קיים בסיס לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה ביהודה ושומרון, עזה ומזרח וירושלים. הודעתה באה בעקבות בדיקה מקדמית שערך משרדה בשנים האחרונות, לאחר שבשנת 2015 הגישו הפלסטינים תביעה בנושא לבית הדין. התובעת ציינה, עם זאת, בהודעתה כי היא מבקשת חוות דעת נוספת של שופטי בית הדין בתוך 120 ימים בנוגע לסמכות השיפוט שיש בידיה, לפני שתקבל את ההחלטה הסופית האם לפתוח בחקירה. אם אכן יוחלט על פתיחת חקירה, המשמעות היא שמאות בכירים ישראליים, בדרגים הפוליטי והצבאי, יהיו חשופים לאפשרות שיוצאו נגדם צווי מעצר ב- 123 מדינות החברות בבית הדין.

מוקדם יותר היום, בפתח ישיבת הממשלה, גינה נתניהו את הודעתה של בנסודה, ואמר כי היא מנוגדת לעקרונות היסוד של בית הדין הבינלאומי עצמו: "הם לקחו תביעה של הפלסטינים, שלכל הדעות אין להם מדינה, ובאו להאשים את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שמתנהלת על פי אמות המידה המשפטיות הגבוהות ביותר של הדמוקרטיות המערביות". הוא הוסיף, כי מדובר בהחלטה המנוגדת לאמת: "להפוך את העובדה שיהודים גרים בארצם לפשע מלחמה – זה אבסורד שקשה שיהיה גדול ממנו. את מי הם מאשימים כאן? את איראן? את טורקיה? את סוריה? לא, את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו צביעות נוראה".

תגיות:הכותל המערביהדלקת נר חנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה