חדשות בארץ

נתניהו: "בית הדין בהאג הפך לנשק במלחמה נגד ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את הודעת התובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, על כוונתה לפתוח בחקירה נגד ישראל: "החלטתה מנוגדת לאמת ההיסטורית ולאמת העכשווית"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להודעת התובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, פאטו בנסודה, על כוונתה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה. "בעוד שאנחנו הולכים קדימה למחוזות חדשים של תקווה ושלום עם שכנינו הערבים, בית הדין הבין-לאומי בהאג הולך אחורה. ביום שישי הוא הפך סופית לנשק במלחמה הפוליטית נגד מדינת ישראל", אמר בפתח ישיבת הממשלה. הוא ציין, כי "ההחלטה מנוגדת לחלוטין לעקרונות היסוד של בית הדין עצמו. בית הדין הוקם אחרי זוועות מלחמת העולם השנייה, בעיקר הזוועות הנוראות שנעשו לעמנו, ונועד לטפל בבעיות שמדינות מעלות נגד פשעי מלחמה, כגון רצח עם או הגליות המוניות. הוא נועד לעשות זאת במדינות שאין להן מערכות משפט אמיתיות".

"הם לקחו תביעה של הפלסטינים, שלכל הדעות אין להם מדינה, ובאו להאשים את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שמתנהלת על פי אמות המידה המשפטיות הגבוהות ביותר של הדמוקרטיות המערביות", הוסיף נתניהו. הוא הדגיש כי מדובר בהחלטה המנוגדת לאמת ההיסטורית, בשל יציאתה נגד זכותם של היהודים להתיישב במולדתם: "להפוך את העובדה שיהודים גרים בארצם לפשע מלחמה – זה אבסורד שקשה שיהיה גדול ממנו".

"החלטת התובעת מנוגדת לאמת העכשווית", הצהיר ראש הממשלה. "את מי הם מאשימים כאן? את איראן? את טורקיה? את סוריה? לא, את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו צביעות נוראה". הוא הודה למזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ולממשל טראמפ, שלדבריו "נאבקים בעיוותים ובחוסר הצדק והשקר הזה מדי יום ביומו", והבהיר: "נמשיך להילחם, ניאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל הכלים העומדים לרשותנו".

בתחילת דבריו התייחס נתניהו לרוחות הנורמליזציה השוררות בין ישראל ומדינות המפרץ הערביות, בעקבות דברים שכתב בטוויטר שר החוץ של איחוד האמירויות: "אתמול ראינו ביטוי פומבי נוסף להתחממות היחסים בין ישראל ומדינות ערב. שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, דיבר על ברית חדשה במזרח התיכון, ברית ערבית-ישראלית. זו תוצאה ישירה של המדיניות שלנו, שהופכת את ישראל לכוח עולה באזור ובעולם. אין באפשרותי לפרט את כל המהלכים שהובלתי עם חבריי במהלך השנים, אבל אני יכול לומר שאמירה זו היא הבשלה של מגעים ומאמצים רבים, שברגע זה השתיקה יפה להם".

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה