חנוכה 2023

חתונה, וילד. ועוד אחד. ועוד אחד. חנוכה הוא הנס הפרטי שלי

אורו של הבורא שבזעיר אנפין מתגלם בנרות החנוכה, כמו חיבק אותי ואמר לי: "הנה. קיבלת. מה עוד. מה שאלתך ומה בקשתך... ולא , לא רק עד חצי המלכות. הכל תקבלי. רק תגידי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

את הטור החגיגי לכבוד חנוכה אני כותבת בתחושת התרגשות והתחדשות. מבחינתי האור הגדול שירד לעולם באותם ימי חג הוא לגמרי גם האור הפרטי שירד עלי.

איני שוכחת את המיקום המדויק שלי, לפני כ-11 שנים, בעודי רווקה, מול נרות חנוכה, בבית הורי.

התפללתי אז על הקמת בית. האור הגנוז שבנרות החג כמו הקשיב לי, הכיל את כמיהתי הכנה והשיב לי כאומר ללא מילים: "הכל יהיה בסדר".

חנוכה שנה אחרי.

עמדתי מול נרות חג החנוכה בבית חתני, כמאורסת. פגישת היכרות מביכה במעט עם האנשים שלימים יהוו לי הורים שניים. עמדתי שם, מאוהבת באור הנרות ושמחה בחלקי. מחד - מודה לבורא על נפלאותיו, ומאידך - שוב מבקשת. הלאה.

אורו של הבורא שבזעיר אנפין מתגלם בנרות החנוכה, כמו חיבק אותי ואמר לי: "הנה. קיבלת. מה עוד. מה שאלתך ומה בקשתך... ולא , לא רק עד חצי המלכות. הכל תקבלי. רק תגידי".

ואני לוחשת תפילה חרישית מקירות ליבי. כמו משיבה שיחה לנרות. יהי רצון שאהיה בחג חנוכה הבא גם אמא.

כשחנוכה הופך לחג של חשבון נפש: 5 דקות חובה עם הרב זמיר כהן

שנה אחרי כן.

חנוכה 2010 למניינם, אני עומדת מול נרות חנוכה, בדירת 2 החדרים השכורה לזוג הצעיר, ביום הראשון לחג והפעם ככלה טרייה, מודה על פרי בטן. ושוב מתפללת לאבא, שהאור החם והמחבק הזה ימשיך להאיר עלי, ואזכה בקרוב לגדל בנים ובני בנים.

יומיים אחרי, נר שלישי של חנוכה, ערב שבת קודש, בדמדומי לילה - הפכתי לראשונה בחיי לאמא.

היה נדמה לי שאין כלי בעולם שיכול להכיל את ההודיה הגדולה שפרצה מכל גיד ונים שלי. וכך, בלי אומר ודברים, היה ברור לי מעל כל צל של ספק כי ייקרא שמה של בכורתי - הודיה. שכן עלינו להלל ולהודות על הנס הפרטי שלנו שנמהל בנס הכללי של עם ישראל .

פרקי התהילים שראוי לומר לאחר הדלקת החנוכיה

מה קורה כשמתבוננים באור הנרות? 

חנוכה 2011. אני עומדת מול נרות חנוכה, חובקת מתנה בועטת בידיים, והפעם מתפללת גם ללידה קלה. מיד אחרי חנוכה - נולד בני.

חנוכה 2014. חוגגים 4 שנות הודיה לבכורתי, וגם מעניקים שם לבת שנולדה יומיים קודם החג. כמו שה' יתברך עשה לעמו ישראל ניסים ונפלאות, כך עשה אותם גם לנו, ונקרא שמה בישראל – נועה, ראשי תיבות - ניסים ונפלאות עשה ה'. בימים ההם בזמן הזה, לעם ישראל וגם לי הקטנה, שניזונה מאור נרות חנוכה, כמו אז גם היום.

וכך אני מוצאת את עצמי בחנוכה 2015 מודה על מה שכבר קיבלתי, זוכרת את היום כרווקה בו מול הנרות פיללתי, ולא שוכחת לבקש על העתיד.

אני יכולה להמשיך הלאה ולפרט את המפגש המרתק והחד שנתי הזה סביב רגעי מפתח בחיי הפרטיים, אבל נדמה כי הפואנטה הובנה.

חנוכה, לעולמי יעד, ייחרט בליבי כקרש קפיצה אינסופי.

משם והלאה, לאורך השנים, ברוך השם, לא התאפשר לי אותו מפגש ארוך וממושך מול האור החגיגי הזה. כל אחד מן הניסים שפקדו אותנו בחג או סביבו מושך לכיון אחר, דורש את שלו. אם במקלחת ואם בארוחה. אז אני רק מנציחה עוד רגע אחד, ארוך במיוחד, ומתייחדת עם האור הנפלא הזה, מקדשת אותו בעיני ומיישרת מולו נשימה. זהו. אני כבר לגמרי בבלאגן המבורך של עוד ערב מאתגר עם הילדים.

חנוכה מזווית שלא הכרתם: הרב פנגר בשש דקות שאסור להחמיץ:

ואז מגיעה לה תמונה מחנוכה 2019.

בני ברק. משפחה. כביסה. פתק לגננת. פעקלאך. אבות ובנים. מריבות על הסופגניה האחרונה. מטבח כמו אחרי מלחמה וחנוכיה אחת מושלמת שמחייכת אלי מבעד לאורות המרצדים, כאילו קורצת אלי. מבינה משהו שרק שתינו יודעות.

איך? את? הילדה שנולדה בברית המועצות הקומוניסטית. שלא ידעה מילה בעברית? שנולדה תחת השם הרוסי המובהק "אוילינה", ושמגיל שנתיים גילתה חרדה מיסטית לנושא הבאת ילדים לעולם?

איך הגעת למלכות בכלל?

ואני ממש לא יודעת. רק שוב מודה. תודה לך על ה' על ניסיך שבכל יום ויום. על הארת החג. על ימים מקודשים שאפשר לזנק מהם והלאה לפסגות שאין להכיר.

וכמו שהרים אותי ה' מעפר דל, מאשפות ירים כל אביון ואביון, כל אחת ואחד במה שהיא והוא זקוקים לו.

כי בחנוכה הזה, אישה יקרה - יאיר עליך אלוקיך אור גדול. ינפה עבורך את כל הפסולת מן החיים ויערה עליך רק אבקת סוכר. תהיה לך זוגיות מתוקה כמו סופגניית ריבת חלב חלבית שרק יצאה מהתנור. ילדיך יאירו ויעמדו דום למוצא פיך כמו נרות החג המרצדות באיפוק, וה' יסובב את הכל לטובתך הבלעדית בדיוק באותה קלות שבה את מסובבת סביבון.

רוצים ילדים תלמידי חכמים? קבלו טיפ מדהים מ... נרות החנוכה

לזיווג, לפרנסה, ולרפואה שלמה: 10 סגולות נפלאות לחנוכה

כי אם מגיע לי, מגיע גם לך.

וגם אם לא מגיע לנו, נתפלל שבכל זאת יתרצה הבורא מתוקף קדושת נרות החג וימלא משאלות ליבנו - לטובה.

עכשיו לכי. פשוט תעמדי שם מולם. תרוויחי.

חנוכה שמח.

פורסם בעלון "קול נתיבותיה" של ישיבת נתיבות עולם.

תגיות:ישועהחתונהנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה