בריאות ותזונה

מה כוס קולה עושה לבריאות שלכם? כל הסיבות הנכונות שלא לצרוך אותה

אוסטיאופורוזיס היא מחלה נוראית שבה ישנה ירידה מתמדת של מינרלים בעצמות, וסיכון גבוה יותר ללקות בשברים. איך זה קשור לצריכת קולה (אפילו כוס אחת ביום)?

(אילוסטרציה: shutterrstock)(אילוסטרציה: shutterrstock)
אא

קולה. 

רבות דובר על הקשר בין צריכת קולה ומשקאות מוגזים אחרים בעלי קפאין, לבין בעיות בריאות כמו אוסטיאופרוזיס, סוכרת, מחלות לב, לחץ דם גבוה ועוד. 

לאחרונה גילו חוקרים מאוניברסיטת טאפטס כי יש קשר בין שתיית קולה לבעיות בצפיפות העצם ולמסה של העצם, בקרב אנשים בגילאי 60 ומעלה וכן ילדים. שתיית קולה מפחיתה את רמת הסידן בגוף היות והחומצה הפוספורית (חומצה זרחתית) שבה גורמת לבריחת סידן מהעצמות לדם במקום מהדם לעצמות. מה קורה כאשר לגוף חסר סידן? הוא מתחיל לספק לעצמו את החסרים ממחסני העצמות, ואז בעצם נגרמת תופעה של אוסטיאופורוזיס, או במילים אחרות: דלדול העצם. 

אוסטיאופורוזיס היא מחלה נוראית שבה ישנה ירידה מתמדת של מינרלים בעצמות, וסיכון גבוה יותר ללקות בשברים. 

החומצה הפוספורית שבקולה גורמת גם לבעיות של כאבי ראש כרוניים, כך על פי מחקרה של הנוירולוגית ד"ר רחל הרינג-חנית מהמרכז הרפואי 'מאיר'. לדבריה, יש קשר ישיר בין כאבי ראש כרוניים אצל ילדים לבין צריכת קולה מוגזמת וקבועה. 

זאת ועוד. חוקרים מהמרכז הבינלאומי לחקר הבריאות (באנגלית: Institutes Of National Health) החומצה הפוספורית גם עלולה לגרום לאבנים בכליות. חוקרים שבדקו למעלה מ-450 בני אדם שצרכו כוס קולה או יותר ביום, מצאו כי אין הבדל בין קולה רגילה לדיאט קולה, וכי ההרגל המגונה הזה 'סייע' לאותם אנשים להיכלל בקטגוריית האנשים הנוטים לסיכון גבוה יותר ללקות במחלות כליות שונות. 

תגיות:יתרונותקולהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה