חדשות בארץ

"אני חולה": רון קובי לא התייצב לשימוע ההדחה

ראש עיריית טבריה לא הגיע לשימוע במשרד הפנים לאחר שהציג אישור מחלה. חבר המועצה רפאל טרבלסי: "עכשיו זאת מחלה, נראה מה יהיה מחר-מחרתיים. שנה שלמה הוא תעתע בתושבי העיר טבריה, תעתע בנו כדי שלא נעביר את התקציב"

קובי (צילום: פלאש 90)קובי (צילום: פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הודיע היום (שלישי) כי נבצר ממנו להתייצב בשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, זאת, לאחר שטען כי תקפה אותו דלקת ריאות חריפה שבעקבותיה אושרו לו 11 ימי מחלה. קובי כתב בהודעתו: "אני מרגיש לא טוב, אני חולה". השימוע, שאמור היה להיערך היום, נקבע כעבור מעט יותר משנה מתחילת כהונתו כראש עיריית טבריה, לאחר שכשל בהעברת תקציב העירייה לשנת 2019, ולאחר סחבת כבדה של ההליך המשפטי בבית המשפט העליון.

קובי ניסה לדחות את שימוע ההדחה שלו, הנתון לסמכותו המנהלית שר הפנים אריה דרעי, בכך שעתר לבג"ץ נגד השר הממונה – נגדו טען למערכת יחסים עכורה שמשפיעה על תהליך קבלת החלטות הדרג המקצועי במשרד הפנים. משדחה בג"ץ את עתירותיו, והמליץ, במקביל, להעביר את סמכות ההדחה שלו לשר אחר, המשיך קובי במתקפותיו על משרד הפנים בראשות דרעי, שהפריע לו, לטענתו, במילוי תפקידו. קובי כתב השבוע בדף הפייסבוק שלו כי "אריה דרעי המושחת מנסה לעשות בטבריה הפיכה שלטונית. השבוע הוא יבין מה זו מלחמה של אריות אמיתיים!"

בעקבות השאילתה שהפנה בג"ץ ללשכת שר הפנים, הודיעה המדינה בתשובתה כי השר החליט להעביר את סמכותו לשר זאב אלקין, זאת, למרות ש"לא מתקיים בנסיבות העניין חשש לניגוד העניינים שיש בו כדי למנוע מהשר לקבל החלטה".

חבר המועצה מטעם הבית היהודי, רפאל טרבלסי, הגיב להודעתו היום של קובי, ומסר כי "בשנה האחרונה התמודדנו עם מצב לא פשוט, מורכב ולא סביר למנהיגות ציבורית. השתדלתי יחד עם חברי יוסף בן חמו לפעול בשקיפות, ניקיון כפיים ודבקות בערכים. לשים את המהות בראש ואת רעשי הרקע בצד. היום טבריה עומדת למבחן לא פשוט. איני שמח למצב שהגענו אליו אלא להפך. החלטתי להכריז מראש שאכבד, אבין ואתמוך בכל החלטה שתתקבל היום על ידי הצוות המקצועי של משרד הפנים. כל החלטה שתתקבל תהיה קשה לעירנו האהובה. אך מתוך השבר בו אנו נמצאים, אני מאמין שמכאן רק אפשר לצמוח ולפרוח".

תגיות:רון קובימשרד הפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה