חדשות יהדות

טור פרידה מצמרר מאבא גדול: בתו של הרב אריה שכטר זצ"ל נפרדת

"עשית לנו מסיבת פרידה ונתת לנו שעה של צוואה", כותבת בתו של הרב אריה שכטר זצ"ל. "בירכת כל אחד ואחד בשמו ובמה שמתאים בדיוק עבורו. אפילו שכל דיבור עלה לך במאמץ"

  • י"ז כסלו התש"פ
((צילום: shutterstock) בעיגול: הרב אריה שכטר זצ"ל((צילום: shutterstock) בעיגול: הרב אריה שכטר זצ"ל
אא

רוחי מייט (שכטר), בתו של הרב אריה שכטר זצ"ל, שנפטר בשבוע שעבר, בטור פרידה מרגש מאביה הגדול.

בטורה, שפורסם ב'כיכר השבת', מגדירה הבת את אביה כ"אבא ואימא, רב ויועץ, אוזן קשבת, כתף תומכת, עמוד ענן שמיישר כל הר ובקעה ועמוד האש לפני המחנה".

"כמעט 40 שנה לימדת אותי להסתכל לחיים ישר בעיניים ולחיות, לחיות, לעשות ולספר מעשי קה. לימדת לאהוב את הקב"ה, לאהוב את ברואיו, לאהוב כל יהודי באשר הוא, לעולם לא להביט על הכאן והעכשיו, תמיד לראות עוד כמה צעדים קדימה ולא להתייאש לעולם", פותחת בתו של הרב שכטר את דבריה.

"לימדת אותי לראות את העולם דרך משקפיים טובות, לדון לכף זכות, להודות לבורא עולם על כל רגע, לברך על הטובה ולא פחות על מה שאולי נראה כרע. כל כך הרבה האמנת בי, עד שבזכותך האמנתי גם אני, תמיד נתת גב חזק ויציב ואמרת בחיוך אני מאחוריך ילדה והקב"ה מלפנינו, מאחורינו, מימיננו ומשמאלנו".

היא ממשיכה ומתארת את אביה הגדול, ומציינת את אהבת התורה שלו, אהבת השבת שלו, "שבת לידך תמיד הייתה 'מעין עולם הבא'", היא כותבת בדמע, ומוסיפה: "כמה בכית על כל יהודי שמחלל אותה, כמה התפללת לבורא עולם שתתגלה מלכותו, לאהבת האמת, גם כשהייתה כל כך נעדרת".

האם יש חיים לאחר המוות? הרב שכטר מביא סיפורים מתקופתנו ובזה מביא ראיות אודות השארות הנפש. צפו:

עוד מוסיפה הבת ומציינת כי אביה היה סמל לאדם סלחן, מחלן, וותרן ומעביר על מידותיו. "לימדת אותי לקום כשנופלים, להודות בטעות, לבקש סליחה. תמיד אמרת שלומר 'טעיתי' זאת גבורה ולא להודות זאת חולשה".

"לא פחדת מאיש, ורעדת מבורא עולם", היא מוסיפה. "מסרת את חייך על כבוד שמים, דרשת את האמת ולא התביישת לצעוק אותה, גם כשהיה מאד לא נעים. לעצמך לא היית צריך כלום, ובשביל אחרים היית צריך שיהיה הכי טוב, יפה ומפנק".

"היית איש משפחה", ממשיכה הבת במילות הפרידה, "לימדת אותנו מה זאת מסירות להורים, לאשה, לילדים, לנכדים, לנינים, לאחים ואחיות, לגיסים וגיסות, ולאחיינים ואחייניות. את כולם אהבת כל כך, וכולם הרגישו שאותם אתה אוהב במיוחד".

"כמה משפחות חייבות לך את שלום הבית שלהם", היא כותבת. "כי מעולם לא סגרת דלת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, היית כאן בשביל כל יהודי. כמה סודות של אנשים טובים אתה לוקח איתך כעת לקבר".

"כשהייתי ילדה קטנה תמיד לימדת אותי שיהודי חי כיהודי ומת כיהודי. רצית שתמיד נזכור שאנחנו יהודיות. בלילות שבת סיפרת לי את סיפורה המרגש של בת הש"ך.

סיפור אישי מעורר דמעות: כך הרב אריה שכטר החזיר אותי לעצמי

למרות הסכנה, מעל לכל הציפיות: כך זכו הוריי ליותר מאלפיים צאצאים

איך יוצרים קשר עם ה'? הרב שכטר מצטט את תשובתו של הסטייפלר

זכיתי להיות לידך בשעות האחרונות

"אחר כך לימדת אותי לומר בלילה 'ריבונו של עולם הריני מוחל...', להשתדל לעשות חשבון נפש ולדעת שבכל בוקר כשהנשמה חוזרת זה נס. כי אנחנו כאן בפרוזדור ארוך ואי אפשר לדעת איפה נפגוש את המעלית".

רוחי ממשיכה בדבריה, ומתארת את השבוע האחרון לחייו של אביה. "לפני שבוע ביקשת שנחזיר אותך הביתה ומאז התחיל שבוע הפרידה שלך מהעולם. נפרדת מאיתנו כמו גיבור השב הביתה ממלחמה עטור ניצחונות", היא כותבת.

"איזה שבת מרוממת עברנו יחד הילדים לצידך. במוצאי שבת עשית לכל הילדים, הנכדים והנינים מסיבת פרידה ונתת לנו שעה של צוואה. בירכת כל אחד ואחד בשמו ובמה שמתאים בדיוק עבורו. אפילו שכל דיבור עלה לך במאמץ. אמרת לנו כמה אתה גאה במשפחה שלנו, כמה אתה אוהב אותנו, כמה אתה מודה להקב"ה שזכית להקים דור ישרים מבורך. ושנדע שהכל רק בזכות אמא ז"ל", היא מתארת את רגעיו הנעלים של אביה הגדול.

"זכיתי להיות לידך בשעות האחרונות (איזה נס שזאת הייתה התורנות שלי) ללוות אותך למעלית האישית שלך. היית מפוקס לגמרי עד הרגע האחרון והמחשת לי את מה שלימדת כל חייך למות כיהודי.

"רוצה לומר לך 'נוח בשלום על משכבך', אבל יודעת שאתה לא הולך לעשות זאת. מעולם לא ידעת לנוח...

"בטוחה שמיד כשעלית למעלה צעקת: 'אבא, משיח עכשיו!!!' ויודעת שלא תנוח ולא תשקוט עד שתבוא הגאולה. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים ומהרה תחזור אלינו עם משיח בן דוד", מסיימת הבת את דברי הפרידה שלה מאביה הגדול.

מה צופן לנו העתיד? האם אפשר לשנות את העתיד? האם צריך להתכונן? ואם כן, מה צריך לעשות? דבריו המרתקים של הרב אריה שכטר זצ"ל:

הרצאותיו הנפלאות של הרב אריה שכטר ממתינות לכם באתר הידברות. 

תגיות:פרידההרב אריה שכטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה