חדשות בעולם

ארה"ב הטילה סנקציות על איראן: העבירה לתימן נשק להשמדה המונית

פומפאו ציין כי אף רשת הספנות של איראן, עליה גם יוטלו הסנקציות, פעילה בתובלה צבאית של ציוד קטלני למורדים החות'ים בתימן, הנתמכים בידי טהראן. לפני שבוע חשפו גורמים אמריקניים כי כוחות הצי האמריקני השתלטו על ספינה שנשאה חלקי טילים מתוחכמים מתוצרת איראן, בעת שזו הייתה בדרכה לתימן

(צילום: המורדים החות’ים בתימן)(צילום: המורדים החות’ים בתימן)
אא

מחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעה הערב (רביעי) על הטלת סנקציות על חברות תעופה וספנות איראניות, זאת, בשל הסיוע שהעניקה לממשל בתובלה של כלי נשק להשמדה המונית למלחמה בתימן. לפי מזכיר המדינה מייק פומפאו, בין החברות עליהן יופעלו הסנקציות הכלכליות נמנית חברת התעופה "מהאן אייר".

פומפאו ציין כי אף רשת הספנות של איראן, עליה גם יוטלו הסנקציות, פעילה בתובלה צבאית של ציוד קטלני למורדים החות'ים בתימן, הנתמכים בידי טהראן.

ההודעה מגיעה שבוע אחרי שגורמים אמריקניים חשפו כי כוחות הצי האמריקני השתלטו על ספינה שנשאה חלקי טילים מתוחכמים מתוצרת איראן, בעת שזו הייתה בדרכה לתימן. הגורמים מסרו כי לוחמי חיל הים האמריקני תפסו ביום רביעי שעבר "מצבור משמעותי" של רכיבי טילים שנועד למורדים החות'ים בתימן. לדבריהם, זו הפעם הראשונה שרכיבי טילים מתקדמים נתפסים עוד בדרכם לתימן.

עוד מסרו הגורמים כי החלקים נתפסו בסירת עץ קטנה ששטה בצפון הים הערבי, עליה פשטו כוחות חיל הים ומשמר החופים של ארצות הברית אחרי שהיא עוררה את חשדם בכך שאינה נשאה דגל של שום מדינה.

בסוף אוקטובר התריע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי איראן הציבה את טיליה בתימן על מנת לפגוע בישראל. נתניהו, שאמר את הדברים במהלך פגישתו עם שר האוצר של האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, הזהיר כי "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 10-5 מטרים".

הוא ציין כי האיראנים "מפתחים אותם (את הטילים, א"פ) באיראן, ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130,000 רקטות סטטיסטיות, לחימוש מונחה מדויק. הם שואפים לפתח את זה, וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם". ימים קודם לכן אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, כי בישראל ערוכים להסלמה מחודשת בין ישראל לאיראן.

מוקדם יותר היום אמר בכיר במחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ון רוד, כי ישנן אינדיקציות לכך שטהראן עשויה לבצע בעתיד "פעולות אגרסיביות". לפי הבכיר, שלא פירט את המידע שהוביל להערכה זו, וושינגטון מוטרדת מפני מהלכים אלה. קודם לכן דווח ב-CNN מפי בכירים אמריקניים כי דוח מודיעיני חדש חשף כי קיימת סכנה לפעולה איראנית נגד חיילים ומטרות אמריקניות.

ראש פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קנת' מקינזי, העריך לפני כשלושה שבועות, על פי הפרסום בניו יורק טיימס, כי האיראנים "ינסו לבצע תקיפה נוספת בקרוב" במזרח התיכון. עם זאת, הגנרל לא הציג ראיות לכך שהאיראנים אכן מתכננים לבצע מתקפה כזו כלפי יעדים כמו שדות נפט או מתקני התפלה.

תגיות:איראןתימןארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה