חדשות בעולם

תקרית הירי בניו ג'רזי: ראש העיר הודיע כי האירוע נחקר כאנטישמי

במקביל, בניו יורק טיימס דיווחו כי אחד המעורבים באירוע פרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעלי תוכן אנטישמי. בנוסף, במשרד החוץ הישראלי מתגבשת ההערכה כי הרקע לאירוע הינו לאומני. עם זאת, פרטי האירוע מעורפלים וסתירות רבות עלו בקרב הדוברים הרשמיים. הממונה על ביטחון הציבור בעיר אמר כי לא מדובר בטרור, כמו גם התובע בניו ג'רזי וכל גורם אחר במערכת אכיפת החוק שלא ציינו אינדיקציות לכך שמדובר בפשע שנאה נגד יהודים.

כוחות ההצלה בזירת הירי אמש כוחות ההצלה בזירת הירי אמש
אא

ראש עיריית ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, אמר היום (רביעי) כי אירוע הירי אמש בו נהרגו שלושה יהודים חרדים במרכול כשר, מתוחקר כאירוע אנטישמי. לדבריו, העובדה שאחד החמושים שהיה מעורב בירי, תכנן מראש לבצע אותו במרכול היהודי, מחזק את החשד כי המניע שלו היה לאומני ולא פלילי. "זה ברור שהוא כיוון למקום", טען.

במקביל, בניו יורק טיימס דיווחו כי אחד המעורבים באירוע פרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעלי תוכן אנטישמי. בנוסף, במשרד החוץ הישראלי מתגבשת ההערכה כי הרקע לאירוע הינו לאומני.

"לאחר שסרקנו את מצלמות האבטחה מהמקום התברר שהשניים הללו פקדו את המכולת הכשרה", אמר ראש העיר. במהלך חילופי האש נהרגו שוטר ושלושה אזרחים – בהם משה הרש (24) ולאה מינדל פרנץ (33), ושני היורים חוסלו. פולופ הוסיף כי שני השוטרים שנפגעו בחילופי האש הגיבו מיד כששמעו את קולות הירי מהמקום.

עם זאת, פרטי האירוע מעורפלים וסתירות רבות עלו בקרב הדוברים הרשמיים. הממונה על ביטחון הציבור בעיר אמר כי לא מדובר בטרור, כמו גם התובע בניו ג'רזי וכל גורם אחר במערכת אכיפת החוק שלא ציינו אינדיקציות לכך שמדובר בפשע שנאה נגד יהודים.

אמש אמרו גורמים במשטרה כי מדובר באירוע מתגלגל, שהחל בבית העלמין בשדרות גרפילד, שם הבחינו בלשים במשאית הובלות שנחשדה כמעורבת בתקרית רצח של נהג מונית שהתרחש בסוף השבוע. לאחר שאחד מהבלשים התקרב למשאית, החשוד מיהר לצאת ממנו, לא לפני שירה בבלש, ג'וזף סילס, שמת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן.

לאחר מכן נסו החשודים, גבר ואישה, אל המרכול הכשר ברחוב לותר קינג, במהלכו ירו באדם חרדי ברחוב, ואז נכנסו אל תוך החנות, וירו גם בפנים. "יכולתי לשמוע את היריות, זה נשמע כמו זיקוקים שמתפוצצים. הם ירו כמו מטורפים במשך שעה. אז הייתה הפסקה של 20 או 30 דקות. השוטרים הרחיקו את כולם מהרחובות", אמר עד ראייה שעבד ברחוב הסמוך. לפי הדיווחים, השניים היו חמושים בתחמושת רבה שכללה רובים ומחסניות רבות, ואילו בתוך המשאית החשודה הם אכלסו חומרים להכנת מטעני חבלה.

תגיות:ניו ג'רסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה