חדשות בארץ

הקרב על הנהגת הליכוד: "גם שרים בכירים יצטרפו בקרוב לתמיכה בסער"

מקורבתו של סער והראשונה שהביע את תמיכתה הפומבית בו, התייחסה לקריאות הבוז שהופנו אתמול לסער בעת שנאם בכנס מרכז הליכוד: "רוב הזמן הקהל היה משולהב באהדה כלפי גדעון סער. אני נמצאת בליכוד 25 שנה, לא חושבת שיש כנס מרכז ליכוד אחד שלא השתתפתי בו, ופה היה משהו אחר, התחושה הייתה אחרת לחלוטין. בפעם הראשונה שמעת גם קולות אחרים"

נתניהו וסער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וסער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יממה לאחר שבכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, התקבל בקריאות גנאי מצד תומכי היו"ר בנימין נתניהו בכנס מרכז הליכוד, ח"כ מיכל שיר, מקורבתו של סער והראשונה שהביע את תמיכתה בו, אמרה היום (שני) כי לאחר שייקבע מועד הפריימריז לראשות הליכוד עוד חברי מפלגה יצהירו בפומבי על תמיכתם בסער. "חברי כנסת נוספים וגם שרים בכירים יצטרפו בקרוב", טענה שיר בריאיון לחדשות 12. "נתניהו לא הצליח להקים ממשלה, ראינו את זה פעם אחר פעם. אם אנחנו צריכים לבחור כרגע בין שלטון הליכוד לבין תמיכה במנהיג, נערץ ככל שיהיה, אנחנו בוחרים בדרך. סער יכול להקים ממשלה מחר בבוקר".

אתמול אישר מרכז הליכוד את ביטול הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. לכנס בגני התערוכה בתל אביב שנערך בצל העימות בין סער לנתניהו בקרב על הנהגת המפלגה, הגיעו כמה מאות בלבד, מתוך כ-3,700 חברי המוסד העליון של הליכוד. סער, שהגיע מלווה בשני תומכיו – חברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר, התקבל בקריאות אהדה מצד תומכיו במפלגה.

עם זאת, בעת שניסה לנאום הוא נתקל בהפרעות חוזרות ונשנות מצד תומכי נתניהו שקראו לעברו קריאות גנאי. "האווירה אתמול הייתה מדהימה, לא ברור לי למה האירוע היה סגור לתקשורת", אמרה שיר, "רוב הזמן הקהל היה משולהב באהדה כלפי גדעון סער. אני נמצאת בליכוד 25 שנה, לא חושבת שיש כנס מרכז ליכוד אחד שלא השתתפתי בו, ופה היה משהו אחר, התחושה הייתה אחרת לחלוטין. בפעם הראשונה שמעת גם קולות אחרים".

שיר, שדחתה את הביקורת הפנימית על כך שסער מנצל את מצבו המורכב של נתניהו מבחינה פוליטית ומשפטית, ציינה את התמודדותו של נתניהו מול ראש הממשלה המכהן בשנת 2002, אריאל שרון, "ושומו שמיים, זה לא היה פוטש, אלא משהו דמוקרטי". לדבריה, "נתניהו לא הצליח להקים ממשלה פעמיים וכנראה שלא יצליח גם בפעם השלישית, הרביעית והחמישית, בין אם זה מסיבה אישית או משפטית. אין דבר לגיטימי יותר במפלגה דמוקרטית מלבצע פריימריז".

במהלך הכנס אישר המרכז גם החלטה פורמלית על קידום חקיקתו של החוק הנורבגי לאחר הבחירות, לפיו יוכלו עד ארבעה שרים להתפטר מכנסת ובמקומם ייכנסו מועמדים נוספים מהשורות האחוריות של הרשימה לכנסת. בכך, יוכל נתניהו להבטיח את נאמנותם של כלל חברי הכנסת ולצופף שורות מול מחנה סער שעשוי להדיח אותו בימים הקרובים אם ישיג 61 חתימות עבור מועמד מוסכם, נוכח חוסר הרצון של אותם חברי כנסת בהליכה לבחירות שאולי ישאירו אותם בחוץ.

לפי שיר, הערכה היא כי הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה יתקיימו ב-22 בדצמבר. "ביום רביעי הקרוב, אם לא יקרה נס ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, הכנסת תפוזר ומרכז הליכוד יתכנס ונבחר תאריך סופי לפריימריז לראשות התנועה". שיר אמרה כי היא מקווה, ו"גם קצת יודעת", שסער ינצח ו"יוביל אותנו לשלטון".

תגיות:גדעון סערמיכל שירבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה