חדשות בארץ

גנץ קרא לנתניהו לוותר על החסינות; לפיד הודיע: מוותר על הרוטציה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז כי הוא מוותר על החסינות מפני העמדה לדין כדי שניתן יהיה לחדש את המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הודיע כי אם יהיו בחירות הוא יוותר הפעם על הסכם הרוטציה עם גנץ: "זו לא הייתה החלטה קשה"

גנץ ולפיד, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ולפיד, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא בצהריים (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו לוותר על החסינות מפני העמדה לדין, וזאת לדבריו כדי לאפשר את חידושם של המגעים להקמת ממשלת אחדות ביומיים שנותרו עד לפיזור הכנסת. "אני חוזר ואומר לראש הממשלה: אם תוותר על החסינות – אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות. מגיע לאזרחי ישראל לדעת מה הן באמת כוונותיך".

גנץ הוסיף, כי "נתניהו קבע שלא תהיה ממשלת אחדות לפני הבחירות, ואחרי הבחירות קרא להקמתה. הוא אמר בקמפיין שכל התיקים יקרסו כמו מגדל קלפים, ואז התעוררנו עם שלושה כתבי אישום חמורים. עשרות שעות ישבנו בחדרי המשא ומתן, נתניהו נשאר עם אותה המנטרה – בלוק החסינות, דרישה להיות ראשון, וגם וטו מוחלט על התקדמות בקווי יסוד. אפס זמן על מהות. למרות זאת, גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה. נתניהו צריך להעמיד את ישראל לפני נתניהו, ולעשות מעשה".

"זה עניין נורמטיבי", הדגיש גנץ בהמשך, בתשובה לשאלה. "לא יכול להיות שמול שלושה כתבי אישום חמורים, אנחנו נסתתר מאחורי החסינות. עוד שנייה זה חוק צרפתי ופסקת התגברות, וכך הדמוקרטיה הולכת לכיוון אחר לחלוטין. אנחנו לא יכולים להסכים לזה. תשחרר את החסינות – אפשר לחדש את המשא ומתן".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הודיע לאחר דברי גנץ כי לקראת הבחירות הצפויות הוא החליט לוותר הפעם על הסכם הרוטציה בינו לבין יו"ר כחול לבן: "אנחנו עדיין מקווים שנצליח למנוע בחירות. אם יהיו בחירות, החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה. נלך כולנו, כחול לבן גדולה ומאוחדת, מאחורי בני גנץ, המועמד שלנו לראשות הממשלה". לפיד הוסיף, כי "באופן מפתיע, זו לא הייתה החלטה קשה. ישבתי ביום שישי בערב עם הילדים שלי, ואמרתי להם: 'הבטחתי לכם שאני תמיד אעשה מה שטוב למדינה, זה מה שטוב למדינה'. אני לא מרגיש שאני מוותר. אני מרגיש שיש לי זכות גדולה. זו זכות גדולה להיות חלק מכחול לבן. להיות חלק משינוי שהמדינה הזו זקוקה לו כאוויר לנשימה". גנץ הגיב באומרו: "אני רוצה לפרגן ליאיר. החברים רואים שהחלטות טובות ואמיצות אפשר לקבל גם בשקט".

הודעתו של לפיד באה בעקבות דיווחים, לפיהם גנץ לא יסכים הפעם לרוטציה עם לפיד, וידרוש כי במידה ויתקיימו בחירות שלישיות הוא יהיה מועמדה היחיד של כחול לבן לראשות הממשלה. כזכור, בשתי מערכות הבחירות שנערכו השנה, כחול לבן רצה במסגרת הסכם שקבע כי לפיד יחליף את גנץ בראשות הממשלה בחלקה השני של הקדנציה. לאור תוצאות הבחירות בחודש ספטמבר, הודיע לפיד לפני כחודשיים, כי במידה ותוקם ממשלת אחדות – הוא יוותר על הרוטציה עם גנץ. "בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה", אמר בישיבת הסיעה בכנסת. "הרי לא תהיה רוטציה של שלושה אנשים. זה לא רציני. ניהול מדינה זה עניין רציני".

תגיות:יאיר לפידבני גנץכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה