חדשות בארץ

לפיד: "בשביל ממשלת אחדות – אני מוותר על הרוטציה"

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הודיע כי אם תוקם ממשלת אחדות – הוא יוותר על הסכם הרוטציה בינו לבין בני גנץ: "לאזרחי ישראל מגיעה ממשלת אחדות יציבה". גנץ קרא לראש הממשלה לא להתבצר בתפקידו: "אנחנו נקח את זה מפה, וננהיג את המדינה למען האזרחים"

גנץ ולפיד, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ולפיד, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הודיע בצהריים (חמישי) כי במידה ותוקם ממשלת אחדות – הוא יוותר על הסכם הרוטציה בינו לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

"מדינת ישראל זקוקה לאחדות, לא לבחירות", אמר לפיד בדברים שנשא בישיבת סיעתו בכנסת. "נתניהו מנסה בכל דרך אפשרית לגרור אותנו לבחירות. בן אדם אחד עם שלושה כתבי אישום עומד בינינו לבין ממשלת אחדות לאומית. המדינה הזו צריכה ממשלת אחדות בראשות כחול לבן, עם הליכוד, עם ליברמן, עם העבודה. על זה דיברנו כל מערכת הבחירות".

"בממשלה כזו תהיה רוטציה – ברוטציה הזו בני גנץ יהיה ראש הממשלה בשנתיים הראשונות. אין אפשרות אחרת. אנחנו המפלגה הגדולה ביותר, נתניהו בשימוע. אנחנו לא נשב תחת ראש ממשלה עם כתב חשדות או כתב אישום. אם עוד שנתיים נתניהו יסיים את ענייניו המשפטיים, ייצא זכאי מהכל – אין בעיה, יוכל לחזור. אני מאחל לו".

"בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה. הרי לא תהיה רוטציה של שלושה אנשים. זה לא רציני. ניהול מדינה זה עניין רציני. הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם. שלא יהיו בחירות. שהמדינה הזו תתחיל תהליך של ריפוי. של איחוי פצעים. של שינוי סדרי עדיפויות. לאזרחי מדינת ישראל מגיע יותר. מגיע להם יותר ממה שקורה כרגע בבניין הזה. מגיעה להם ממשלת אחדות יציבה, עם ראש ממשלה בלי כתבי אישום. מגיעה להם ממשלה שתעסוק בבריאות וחינוך ובטחון. לא בשוחד, מרמה והפרת אמונים", חתם לפיד את הודעתו.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בפתח ישיבת הסיעה כי מי שמעכב את הקמתה של ממשלה חדשה הוא נתניהו, אותו הגדיר כ"ראש ממשלה שמוכן להכל על מנת להבטיח את האינטרסים האישיים שלו, גם אם המשמעות היא לגרור אותנו לבחירות נוספות".

"אני קורא לנתניהו", הוסיף גנץ, "בימים אלו נערך השימוע שלך בשלושה תיקים חמורים. אני מאחל לך שתצא זכאי. נותן גיבוי מלא ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה. ואחרי כל זה, ועד שהחשדות יתבררו, אסור לשכוח שיש פה מדינה. אני קורא לנתניהו: אל תתבצר בתפקידך. אנחנו נקח את זה מפה, וננהיג את המדינה למען האזרחים. נעשה זאת עם האנשים הטובים בליכוד ועם שותפים נוספים".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב על הודעת הוויתור של לפיד על הרוטציה, ואמר כי מדובר בצעד "אצילי ומבורך". בראיון לכאן חדשות, חזר ליברמן על עמדתו כי צריך להקים ממשלת אחדות, שתכלול את ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן: "חייבים להתחיל מקווי היסוד. ברגע ששלוש המפלגות יסכימו על אותם קווי יסוד – כל שאר הדברים יסתדרו". הוא ציין כי כל עוד אין פסק דין חלוט שמרשיע את נתניהו, מבחינתו הוא יכול לכהן כראש ממשלה, ולמלא את התפקיד בשנתיים הראשונות לכהונתה של הממשלה.

(עודכן: 15:16)

תגיות:יאיר לפידבני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה